Isnin, 31 Oktober 2011

mak..
dah lama ain ta cakap dengan mak... hari ni ain nak cakap dengan mak..
mak.. sekarang dah minggu study week.. bermakna minggu depan da final..
mak doakan ain eh??
ain takot la mak.. cmne kalau ain ta lulus??
ain takot mak..
mak.. ain rindu mak.. kalau mak masih ada sekarang.. apa kabar sekarang??
lame rasenye ain ta balik rumah.. dulu mase ain jarang balik rumah. mak rindu kat ain tak mak??
ain rindu kat mak.. tp ain tak pernah ckp kat mak dulu.. jaht kan ain??
mka.. ain rindu kat mak...
rindu sangat2..
satu perkara yang aku buat hari ini ialah aku keluar dengan dia..
hebat ta aku?? sengaja mencari masalah.. hahaha. bukan salah aku.. lelaki tu yang salah...
bukan aku pon.. hahaha jahat ke aku ni??
mungkin laa.aku tahu dia kawan aku punya. tapi aku keluar atas nama kawan kan??
cume dia jek yang nak aku jadi skandal dia..
kesiankan aku??
sekadar skandal... hahaha. bodohnya rasa aku ni. dan aku berharap aku tak
akan mempunyai sebarang perasaan kat dia..
biarlah.
sebab aku bukan tipe ambil milik orang lain..
tu jek..

Ahad, 30 Oktober 2011

salah ta kalau aku bermainmain dengan perasaan orang lain??
mestilah salah kan? hahaha
tapi nak buat macam mana?? aku sendiri tak pasti dengan perasaan aku..
yang aku pasti, aku terkilan dengan apa yang aku dah tahu..
namun ape lagi yang dapat aku buat.'segalanya dah tertulis macam tu..
mungkin aku memang tada jodoh dgn dia..
nak wat cmne kan?

mood : kesedihan melanda (tibatiba)

Jumaat, 28 Oktober 2011

konvo.. aku bila??

tengah musim konvo kan??
esok hari konvo beramai2 untuk KPM dan KM kat PICC
aku baru nak pergi.. tp ta berpeluang.. huk3 maksud aku ialah.. pergi untuk buka jualan kat sane..
hahaha..
cakap pasal konvo... sape yang taknak kan??
sape yang ta teringin.. aku pon pasti??
tapi aku bila???
kalau ada rezeki,, kurang lagi dua tahun aku dah boleh grade insyaALLAH..
mudahmudahan.. grade dgn cemerlang seperti apa yang arwah mak aku nak dulu..
aku harap sangat..
aku teringin sangat,,..
lepas grade dip aku nak buat ape ek??
maybe kerja cari pengalaman dan kumpul dulu kot.
aku pon tak pasti.
kat mana arah tuju aku lepas grade nnt?
maybe port mybe manufacturing kot..
maybe manufacturing jek kot..
aku taknak masok port lagi,..
aku tak suka masok port even gaji dia besar pon.
sape kate keje kat manufacturing tu gaji rendah??
manufacturing pon melibatkan logistics jugak kan??
jgn korang ta tahu..

Rabu, 26 Oktober 2011

because..

THE LOVE <3 that you give is a FAKE!!!!

Selasa, 25 Oktober 2011

semalam tiba2 jek lauk aku sama dengan kau. aku tak bermaksud pon nak sama dengan kau.
aku cuma tak da pilihan nak makan apa.
kenapa mesti pertikaikan ape yang aku makan?? dan aku taknak pon makan lauk tu sebenarnya..
kenapa??
aku cuma nak makan makanan yang mak aku makan jek. ta lebih..
aku cuma nak makan sambal goreng yang masin yang mak aku selalu buat tu. aku cuma nak makan lauk yang mak aku masak dulu.
aku cuma sempat makan sedikit lauk terakhir yang mak aku masak dulu..

Ahad, 23 Oktober 2011

dia leaderr.
dia atlet..
jd siapa dia???
aku ingat dia lagi..
boleh ta kalau aku nak doakan kesakitan tu untuk kau pulak?
kenapa??
sebab kau pon doakan kesakitan tu pada kehidupan aku..
dan aku sangat sakit..

Sabtu, 22 Oktober 2011

mak.. dia lelaki yang baik.. ain suka kan dia.. tp ain rase ain ta layak untuk dia. sebab ain jahat.. mak..
tapi ain suka dia. sebab ain rasa dia takkan buat ain sakit hati lagi. dia takkan buat ain nangis lagi...
tapi.. tak mungkin ain boleh dpt dia.. sebab dia pon masih sayang awek lame dia.. macam mana dengan ain mak?
ain cume sukekan dia...

Jumaat, 21 Oktober 2011

Rabu, 19 Oktober 2011


comel pulak aku tengok budak kecik ni.. btw.. td mase aku dok lepak kat balkoni mase nak sidai kain td.. aku terdengar bising2 dari blog kediaman lecturer.. dga budak lari2 sampai kat blog sebelah.. aha.. dorang nak pergi mengaji kat blok sebelah.. memang tiap2 mlm macam tu. tibe2 aku teringat mase zaman aku kecik2 dulu.. aku belajar mengaji kat kampung aku. aku panggil makcik MAKTON.. dia lah yang ajar aku ngaji....
mase tu aku ngaji kat situ dengan jiran aku.. soo..setiap malam, mak aku dgn mak dia akan jln kaki amek kitorang.. jgn terkejut.. dkt jek rumah dia ngan rumah aku. aku boleh jln sendiri. tp mak aku juz risau sebab jln tu gelap. takda lampu jln mase tu.. sekarang pon takda lagi. tiap2 mlm macam tu.. sekarang.. aku dah besar.. mengaji sendiri2 jek..
                dan aku teringat mak aku.. ari ni genap dua bulan mak aku takda.. (19/10/2011)
dan pada hari ni jugaklah aku demam. aku nak ngadu kat sape lagi?? aku rindu mak aku...
bila mak nak balik ni?

Selasa, 18 Oktober 2011

pernah satu hari itu..
ain bangun pagi.. tp lmbat.. ain rase pelik sangat... sebab rumah senyap jek.. ain fikir mak tak balik lagi ke? mak pergi ngeteh lama sangat ke?? ke cikbedah tinggalkan mak lagi?? tak baik kan cik bedah tu.. ain bangun, ain cari mak kat dapur. ain tgk ikin, dia tidor lagi.. ain nak panggil, tp mulut ain tak terbuka. terkunci..
ain duduk kat dapur lama2.. ain pikir... baru ain ingat.. mak dah takda..
ain baru sedar mak dah tinggalkan ain.. mak dah tinggalkan ain selamanya.. lame ain berteleku kat lantai.
ain pandang lantai.. ain tgk lntai.. ain nangis.. ain tahan2 air mata tu. tapi dia taknak berhenti.. penat ain tahan..
tp dia taknak berhenti.. ain teringat.. dulu mak selalu pergi ngeteh dgn kawan2 mak lepas balik masjid lepas subuh.. mak selalu beli kan roti canai untuk ain dgn ikin.. harihari mak beli benda yang sama. ain makan jek.. tp kdgkdg ain nak juga mkn makanan yang mak buat.. macam jemputjemput kentang.. sedappp.. lepas tu esoknya mak pon buat.. ain mkn bnyk2. ain suke. sebab besar dan banyak isi. tapi hari tu. ain bgn pagi, mak takda. roti canai pon takda.. ain pon tak dengar mak jeritjerit suruh ain bangun.. senyap jek rumah rasenye. sunyi sangat... pagi tu ain fikir, ain nak masak ape?? ain nak mkn jemput2. ain buat la. tp ta jd.
ain ta tahu kenapa bole tak jadi.. ain sedih.. ain benci.. ain nak makan jemput2 yang mak buat lagi..
tapi aku tak dapat rasa jemput2 mak lagi..
sebab mak da takda..


ain rindu mak...

Sabtu, 15 Oktober 2011

aku merindui seseorang..
tp aku tak tahu nak ungkapkan macam mana..
aku tak mampu nak luahkan..
aku rindu pada orang jauh..
sangat jauh..
aku tak mmpu nk luahkan aku rindu dia...
dia jauh pada aku..
sangat jauh..
apa yang aku mampu lakukan..
sampaikan rindu ku pada ALLAH..
dan sedekahkan alfatihah untuk ibuku tersayang..
ain rindu mak..
ain tak janji.. tapi ain akan usaha jadi yang terbaik macam apa yang mak nak dulu..

AIN RINDU MAK

Jumaat, 14 Oktober 2011

Rabu, 12 Oktober 2011

mak.. ain tak nak berharap.
sebab ain tak kenal siapa dia.
dan dia pon tak kenal siapa ain..
tapi bila dah macam ni.. ain nak nangis mak...
ain tak nak hubungan kitorang jadi sedingin ni..
ain tak nak..
tapi ain tak nak berharap..
sebab ain tahu.. ain tak setaraf dia..
ain tak nak berharap mak..
ain tak nak..
ain tak nak menangis lagi.. ain penat..
kalau dia betul2 bukan tercipta yang terbaik untuk ain..
ain harap dia pergi jauh2 sebelum hati ain makin sakit..

AKU TAK NAK BERHARAP

wordless wednesday 04

tipu...

Selasa, 11 Oktober 2011

bermainmain dengan hati dan perasaan aku..
nah!!
rasakan kau!
tendangan maut aku..
apa yang aku nak tunjuk kat sini cuma cincin kat jari aku tu..
cube zoom..
mesti nmpak..
kat cincin tu ada ukiran nama
nak tgk ta??
jap..
kat situ ada tulis
eca <3 fizie..
masalahnya kat sini ialah,, sampai bila aku nak pakai cincin tu??
sebab antara aku dgn dia dah tada pape 
dgn dia..
cple cincin pon dah hilang
tp aku masih sayangkan dia lagi...

mungkin aku akan buang cincin ni
bila aku betul2 yakin
yang hati aku dah jadi milik orang lain..
aku takot..
mcm mane kalau aku mempunyai perasaan terhadap lelaki lain??
bagaimana dgn jnji aku dulu??
untuk tunggu dia/??

Isnin, 10 Oktober 2011

nak sedapkan hati
tak salahkan menipu???

Ahad, 9 Oktober 2011

aku dah tak boleh tahan lagi...
sakit rasanya aku tahan...
aku terlalu rindukan makk aku
akhirnya aku nangis lagi..
sekian lama aku tahan agar tidak menangis..
aku menangis lagi..

kadangkadang aku masih anggap mak aku ada lagi..
masih tunggu aku kat rumah...
tapi sedar..
mak aku dah takda..

Sabtu, 8 Oktober 2011

makk..
td ain pergi kote..
seperti biasa,, mesti lalu airtawar kan...
mcm selalu jugak.. ain tgk rumah kite dr luar
ain rindu rumah.. makk
ain rindu mak...
ain nak balik..
ain nak balik mak ada.
boleh?
mana makk???

Rabu, 5 Oktober 2011

wordless wednesday 03


juzz crying.. im missing someone..
mak..
ain nak nangis boleh??
ain rindu lah kat mak...
ain nak mak...
mak.. balik lah... ain rindu kat mak..
balik lah mak..
ain rindu kat mak...

Selasa, 4 Oktober 2011

mak...
ain rindu mak...
mak balik laa...
ain nak mak...

Isnin, 3 Oktober 2011

hahaha... kejam ke aku tanya soalan tu dengan buat muka tada perasaan???
sampai dia terkontangkanting nak jawab. sebab takot buat aku ingat balik benda tu..
sampai dia pikir dia tak patot timbulkn hal tu atau cerita pasal tu lagi..
sebab takot aku ingt lagi dan sedih lg.

tp jgn risau la korang... korang sentuh atau tak..
ungkit atau tak.
aku tetap ingat benda tu,, aku tetap sedih dengan benda tu..

makk.. ain rindu sangat.

Ahad, 2 Oktober 2011

mak... ain baru balik dari semenchu..
ada program anak angkat homestay kat situ.... tapi ta best pon...
ain tak suka...
kat sane ain ada family agkat..
dia bisness roti canai...
tapi kan mak.. ain jus pggl dia pkck makck jek..
sedangkan budak2 lain mak ayah mak lah.. segala macam..
tapi ain janggal nak pgl dorang mcm tu..
mak nak tahu kenapa???
sebab ain hanya nak mak ain..
tapi mak jangan risau..
ain anak mak yang tabah..