Rabu, 19 Oktober 2011


comel pulak aku tengok budak kecik ni.. btw.. td mase aku dok lepak kat balkoni mase nak sidai kain td.. aku terdengar bising2 dari blog kediaman lecturer.. dga budak lari2 sampai kat blog sebelah.. aha.. dorang nak pergi mengaji kat blok sebelah.. memang tiap2 mlm macam tu. tibe2 aku teringat mase zaman aku kecik2 dulu.. aku belajar mengaji kat kampung aku. aku panggil makcik MAKTON.. dia lah yang ajar aku ngaji....
mase tu aku ngaji kat situ dengan jiran aku.. soo..setiap malam, mak aku dgn mak dia akan jln kaki amek kitorang.. jgn terkejut.. dkt jek rumah dia ngan rumah aku. aku boleh jln sendiri. tp mak aku juz risau sebab jln tu gelap. takda lampu jln mase tu.. sekarang pon takda lagi. tiap2 mlm macam tu.. sekarang.. aku dah besar.. mengaji sendiri2 jek..
                dan aku teringat mak aku.. ari ni genap dua bulan mak aku takda.. (19/10/2011)
dan pada hari ni jugaklah aku demam. aku nak ngadu kat sape lagi?? aku rindu mak aku...
bila mak nak balik ni?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan