Isnin, 26 Disember 2011

awak kenapa ek?? kenapa awak lain ek? kenapa awak tak macam dulu?
salah saya ke ek??
awak tahu ta saya rindukan awak yang dulu.
awak tahu tak? saya rindukan awak.
seriesly.. saya rindukan awak yang dulu..

Selasa, 20 Disember 2011

maaf.. bukan aku tak kesian. tapi,,
kau suruh aku tolong kau kat kedai..
ye! ayat dia 'tolong' ..
tapi aku jadi 'anak angkat' kau bukan untuk tolong kau kat kedai..
tak! kau tak paham.. aku tada hati kat situ.
tolong kau kat kedai. kalau aku balik awal pon,,
aku dapat tlg kau bape hari??
ayat kau minta tolong tu macam lah aku ni tada keje lain..
aku ni pelajar yang minggu depan aku nak balik kolej da..
kalau aku datang tempat kau, aku takda masa kat rumah aku dah..
kau tak paham..
aku dah paham da apa yang kau cuba maksudkan..
kau perlukan aku hanya untuk kedai makan kau jek..
anakanak angkat kau yang lain kan banyak?
kenapa kau mesti cari aku jek?
menyesal pulak aku kenalkan kau dikalangan keluarga aku.
huh!!!

Isnin, 19 Disember 2011

kerana kau. aku mula menyedarkan diri agar tidak terlalu berharap.
ya! aku faham semua tu.. tq
:)
tetap menghitung hari..
harapan. agar dia kembali
kenyataan. dia takkan kembali lagi

4 bulan bukan lah jangka waktu yang pendek. dan sepanjang itu aku lalui tanpa sinar seorang bintang dan ratu dalam hidup aku..
perjalanan yang jauh membuatkan aku ingin memberikan sedikit cenderahati untuk yang tersayang. Bintangku.
sebuah hadiah kecil dari aku yang besar maknanya. sungguh besar!! dalam bungkusan kecil terdapat 3 didalamnya. tapi kenapa hanya bintang aku yang terputus? memang ia boleh disambung kembali. tapi kenapa? adakah itu menunjukkan yang benar! hubungan kami akan berakhir? mungkin! sentap!! aku sentap teramat!! sakit? pasti.. sangat sakit.. tadi kau tanya aku. macam mana kalau bintang hilang nanti? dan aku hanya terdiam. dan kau juga cakap jangan terlalu berharap.. kerana pasti err.. aku tanak teruskan ayat tu.. menyayat hati! pastinya.

okeh.. mula menilai diri.. kenali hati sendiri. mengajar hati sendiri. sedarkan diri sendiri agar tidak terlalu leka yang bisa membutakan mata. sedarkan diri dari mimpi dari tidurmu yang lena..

mood : :(

Ahad, 18 Disember 2011

Bintang. Aku sedar. Rasa sayang itu mula tumbuh. Bintang. Aku sedar aku mula merindukanmu. Aku sedar akan semua itu. Bintang andai kau tahu. Berkalikali aku termimpi akan mu malam tadi. Sungguh!! Dan beberapa kali aku tersedar dari tidur semasa menunggumu. Dan akhirnya aku tersedar ketika menunjukkan 3 pagi. Kasihan kau bintang. Maaf, aku tak sengaja. Kerana kesalahan teknikal, kau tertidur sendirian tanpaku. Maaf bintang. Sungguh! Aku menahan diri untuk merinduimu. Aku mengajar diri untuk bersabar sehingga hari itu tiba. Benar bintang. Aku merindukan mu..
terima kasih bintang. terima kasih sekali lagi kerana berikan saya cinta itu. terima kasih kerana ajarkan aku rasa saya sayang itu. kerana ajar aku rasa cinta itu. kerana ajar aku rasa rindu itu..

Khamis, 15 Disember 2011

semua status yang aku buat dalam tu pasal kau sayang..
semua nya pasal aku ingat kat kau sayang..
semua...
aku sayang kau sayang..
tapi disebabkan orang lain, kau tak nampak maksud yang aku tulis dalam tu.
kau tak nampak yang aku memang sayang kat kau sayang..
kau tak tengok gune mate hati kau.
kau cuma nampak sebuah nama yang takda makna sebagai halangan,
kau salah sayang.
aku hanya sayang kau sayang.
kau tak nampak kan?
sebab kau tak pernah tengok betul2 sayang.
aku sayang kau..
tapi.....
kau buta sayang.
kau tak nampak sayang aku ikhlas,
hanya kerana sebuah nama yang hampir dengan aku
bernama KAWAN.
dia kawan aku sayang.
sumpah!

Selasa, 13 Disember 2011

sayu seketika..
sekian kalinya aku teringat peristiwa lalu..
aku sedar aku merindukan dia..
sangat!!

menitis air mata
memang betul cakap kau.
aku memang suke dia...
aku memang sayang kat dia.
then?? ape aku nak buat?
tapi aku sedar diri..
duhai bakal suamiku..
siapa dia bakal suami ku pada kala nanti??
aku rindukan mase kite keluar berdua.
aku berdiri sebelah kau..
aku dapat sms dari kau..
dalam sms tu kau tulis '' i love you''
aku suka..
nampak sweet..

Isnin, 12 Disember 2011

for the time remain..
thank you for introduce your love to me..
thank you for give your love to me..
thank you for teach me the love..
even i dont remember how the love is..
and i dont regret for know and loving you..
even i know this is the "cinta terlarang" between us!
even i know your love is NOT just for me..
thank you..
for me.. i might love you.
NOPE!! iloveyou.. without i realised it..
BUT iknowit!!!
you know.. i ever hope that our RELATIONSHIP is become declare and it remain until we die.
you know that.. but.. im afraid. becoz im just a parasit on your relationship wit her...
and iknowit...
and you know syg..
im miss the way you call me SAYANG..
i miss it..
and i want to see you too.. soon...
yeah.. soon!!!
wait for me okeh..
kau yang tak mengerti..

Sabtu, 10 Disember 2011

hari tu aku keluar lagi dengan dia..
dan tanpa sengaja baju yang kitorang pakai warna yang sama..
warna hitam..
tak memasal jadi sweet couple lak.. hahahaha
no comment. kitorang g tgk ombak rindu..
aku tahu dia dah tengok dulu dgn awek dia.
dia nak tengok lagi dengan aku sebab dia kate tgk dgn aku feel lain skit..
hahahaha. aku tak kesah..
belum habis cerita dia dah ajak keluar.. dia kate dia bosan..
bukan.. sebenarnya dia terasa.
sepanjang cerita tu.. aku terpikir sesuatu..
dan mase balik.. aku tanya dia,
kalau kita bertiga yang berlakon cerita tu..
siapa yang jadi izzah, dan siapa yang jadi mila ekk??
dan dia hanya terdiam..
tanpa kata... aku hanya mampu tersenyum jek.. sebab aku tahu..
soalan tu memang sukar untuk dia jawab..
kau tanya aku..
aku memang tada perasaan ke??
aku??
aku sendiri tak pasti ape perasaan aku..
yang pasti, aku selesa dengan dia.
aku suka bila dia ada..
aku takut nak ngaku aku sayang dia.
bila aku sedar satu hari nanti aku akan hilang dia lagi..

aku tak tahu nak cakap macam mana..
tapi aku selesa bila ada dia..
sangat!!
hmmmm..

Selasa, 29 November 2011

memang cinta dan keinginan untuk memiliki adalh berbeza..
sungguh!! dia berbeza..
macam mana kau boleh kate kau sayang aku??
sedangkan aku hanya parasit dalam hubungan korang...
bagaimana aku ingin betray semua tu??
betray sebuah hubungan itu??
betray sebuah ikatan bernama teman..
sungguh!!
aku ta sekejam itu lah!!
apa yang kau harapkan untuk hubungan ini??
kita takda pilihan pon..
mungkin ada..
tapi hanya SATU!!
lets end this relationship..
sebab aku tak nak jadi manusia kejam sebab hancurkan 
hubungan yang kau bina lam dulu dengan dia..
aku tak nak..

maaf.. aku memang sengaja.
maaf lagi..
terus terang aku memang jeles yang teramat tg korang..
kenapa korang boleh sebahagia itu??
kenapa kenapa dan kenapa??
kenapa aku yang mesti sakit begini???
kenapa?? aku sakit..
aku sakit tgk korang bahagia..

Khamis, 24 November 2011

MEMALUKAN. =.=''

aku ta tahu kenapa aku sanggup buat perkara yang sangat3 memalukan macam tu??
plizzz.. kau deserve dpt yang lebih baik laa..
sumpah!!! malu gile td..
kantoi aku melihat dan mengendap.
dannn..
terhantuk besi...
adoi...
aku harap kau pergi dari hidup aku secepat yang mungkin!!
aku harap kau lupakan aku..
akhirnya ..
apa yang aku tunggu2 selama ni berakhir juga..
apa yang membuatkan kepala aku serabut hari2..
akhirnya tamat!!!
dan aku untuk pertama kalinya
tak berminat langsung nak balik rumah...
mak ... ain rindu mak..
ain nak balik.. mak nak masak lauk ape ek??
ain rindu nak makan lauk mak masak...
ain rindu mak...
balik lah mak... rindu mak.. sgt3!!!!

Isnin, 21 November 2011

Ahad, 20 November 2011

aku sedar.. aku jahat. dan kali ni bukti nye..
ape yang aku buat?????
tersenyum dibelakangnya.. sambil memandang dia.. 
kerana pasti 'sidia' takkan perasan..
bermesramesra yang hanya aku 
yang mengerti apa maknanya...
ya!!
hanya aku!!!
dan kalian percaya bukan 
bahawa aku memang jahat??????
dan trademark tu??
aku hampir lupakan trademark itu..

evil crown....
3 bulan 1 hari..
maaf mak.. ain terlupa..
maaf mak.. ain ta sengaja.. maafkan ain mak.. ain betul2 tak sengaja untuk terlupa benda ni..
maafkan ain mak.. tapi mak jangan risau.. mak sentiasa ada dalam hati ain..
maaf mak..
imissyousomuch!!!
happy besday kawan...
may ALLAH bless you..

hari besday DUA orang kawan aku.
BELLA
dan
SERIN.
happy besday sayang.
bella.. aku harap kau heppy sentiasa ok..
thanx sebab jadi kawan aku yek..
serin.. happy besday sayang.. walau apa pon kau kawan aku..
tlg jage fizi elok2 untuk aku eh!!
jgn gadoh2 dgn laila lagi.. pening aku.. haha

Sabtu, 19 November 2011

huh!!
dua lagu tu!!!
lagu tu kau bagi aku dulu..
tapi tadi...
kau bagi kat dia pulak..
SENTAP!!!
seriesly..
aku benci kau dari dulu......
tapi aku ..... SK
aku tahu aku tak da hak nak judged korang berdua..
sebabb..
aku sedar siapa aku di antara kaliann..
soo..
ta payah nak sibok2 bagi tahu aku mane korang pegi..
sebabb..
its annoying...
ahh!!
menangis lagi...
aku menangis lagi..
aku rindu........
aku nak balik rumah. tp...
takda sape2 kat situ....
dan akuu..
sangat rindu kan dia

Jumaat, 18 November 2011

LIFE'S A CLIMB, BUT THE VIEW IS GREAT




BUT THE MOST IMPORTANT THINGS IS..
JUST BE YOURSELF..

Khamis, 17 November 2011

maaf kawan.
aku bukan sengaja untuk berkata seperti tu..
tapi sungguh!!!
kau memang beruntung 
bila..
kau masih berpeluang untuk semua itu.
sedangkan aku..
bangun pagi lewat tiada lagi yang bising
malas kemas rumah tiada lagi yang bising.. aku kemas sorang2 sekarang
makan atau tak takda sape yang peduli
takda sape yang nak masakkan aku lagi..
dann
sungguh!!!!
kau sangat beruntung!!!!


mood : maaf kawan.. aku menitis air mata lagi
adakah umur yang menentukan kematangan seseorang??


19 TAHUN ni dah boleh kate dah besar ke??
kenapa aku rasa aku tak?
kenapa aku rasa masih anakanak kecil
yang kerdil
yang tak mampu lakukan sesuatu
yang lemah..
kenapa aku?
dah besar ke bila aku
setiap pagi terkialkial nak masak ape untuk sendiri makan??
setiap pagi pkir nak masak ape..
bila aku untuk pertama kalinya goreng ikan sendiri *terpaksa
bilaa...
uhhh!!
tu semua bukan dewasa.
aku belum dewasa lagi..
aku masih memerlukan dia... masih..
beza aku dengan orang lain??
aku takk...

aku ta mampu hadapi kehidupan ini
walau aku mungkin sudah dewasa..
dan aku miss her so much!!!
demm!!
CHANGED!!



hahahahaha.. lihat !! ni la keadaan katil aku..
tapi yang versi selepas raye hari tu.. 
dah zaman tok kadok..
tapi disebabkan NANA lah ni.. yang buat post pasal bilik dia
aku pon nak..
cuba lihat .. 
cadar nii.. aku pon ta expect cadar ni penah wujud.. aku hanya sedar
selepas aku kemas balik bilik aku sebelum aku balik kolej.
aku jumpa cadar ni kat dalam plastik yang pada mulanya aku ingt hnya baju2 mak aku..
dan aku tak pasti cadar ini untuk aku atau??
nampak baru lagi..
dia ada dalam bilik aku,
soo aku expect memang mak beli untuk aku.
cadar raye aku... nak tanya ponn
aku nak tanya sape lagi kann??
series cantik..aku suka..
dan sebenarnya kalau nak tahu..
cadar ni queen size..
gigih tak aku??
pasang dia kat single katil???
ta kesah lah kann?? yang penting aku suke..
><
alaaa.. aku rindu mak aku.... :(
rindu sangat..

mood : menitis airmata :(

p/s : cadar renyuk sikit.. dan bilik tidak sekemas mana..

Selasa, 15 November 2011

benar lah..
sepahitpahit kenangan
semanismanis kenangan
dia tetap kenangan.
yang akan buat kite ingt balik apa yang pernah kita lakukan satu masa dulu.
dan aku.
biar aku menangisnangis bila ingt kenangan ni
kenangan aku dan dia
aku ta kesah. sebab aku hanya dia dan kenangan dengan dia.
hanya itu..
apa lagi yang aku ada selain kenangan??
tak kan kenangan hanya tinggal kenangan??
takk.. ia masih tersimpan kemanisannya dan kepahitan yang dia simpan dulu
sepanjang hidup dengan aku..
bersama aku..
anak yang masih tak mengerti..
td berdiri..
termenung kat tempat sama
mcm malam tu
mase aku call dia malam tu...
mlm tu aku cakap aku nk g johor
dia cakap ok. elok2 jln
aku tanya dia sihat ta
dia cakap dia tak sihat sangat
semput dia kate
sesak nafas..penat angkat atap kat rumah jiran
aku cakap nape tak suruh ikin yang buat??
dia cakap ikin tak nak buat.
hmmm aku mengeluh..
aku suruh dia rehat2 jek kat rumah
tak payah buat keje
kan badannye tak sihat
aku cakap baru raye ta beli lagi
dia cakap beli je la baju..
dia pon tak sempat beli baju dia lagi.
dan hari ini..aku duduk kat tempat kat mana aku berdiri dulu
aku ingat lagi kali terakhir aku call dia
tu kali terakhir. bila esok pagi abang aku call cakap dia sakit..
dia sakit tenat..
kau tahu?? aku tak percaya dia sakit tenat sebab malam tadi aku cakap dengan dia elok lagi..
tak nampak pon macam dia tengah tenat..
takk. aku tak nampak
dan aku tak percaya.
aku tak percaya..bila aku jumpa dia aku nampak dia lemah..lemah sangat..
aku ingat dia sakit biase jek..
tapi..
tu kali terakhir dan masa tu
aku rase aku lah orang paling bodoh dalam dunia ni..
dan sekarang aku masih duduk lagi kat tempat yang sama..
aku rindukan dia..

Khamis, 10 November 2011

tadi ain g bp mak..
ain nampak bas express.. dlm tu ain nmpak ada dua orang budak lambai2 dari dlm bas tu..
ain tgk dia babai sape..
rupanya dia babai mak ayah dia mak..
time tu ain sebak gile mak..
ain fikir ain nak babai sape lagi??
ain tada mak lagi..
mak dah tinggalkan ain..
ain sedih mak...
ain tada sape2 nak babai lagi..
ain sedih mak..

Selasa, 8 November 2011

tadi.. sebelum g exam,
roomate aku call mak dia..
ttbe aku terasa macam lain sangat. mcm ada benda yang aku ta buat lagi.
kosong !!
aku ingat,.. mak aku tak call aku lagi..
dia tak call aku ckp jawab betol2 lagi.
dia ta..
mak.. kali ni ain exam rase lain sangat.. dulu mak selalu call ain mlm2 atau pagi..
kejut ain suruh belajar..
mak selalu bagi semangat. suruh belajar pandai2 semua tu..
tapi sekarang..
ain ta dga lagi benda semua tu..
ain rinduu..

segalanya tentang kau


Semalam kau telefon aku. Kau tanya aku nak couple dengan kau lagi tak, aku tanyakan tentang mia, bukan ke kau orang masih couple? Tapi kau cakap korang dah putus. Baru sehari korang putus. Kau kata lagi mia curang. Kau kata kau marah sangat, kau benci sangat. Aku terdiam mendengar cerita kau. Benarkah? Bukan kah mia amat sayang pada kau? Bukankah kau cinta pertama mia? Bukan kah mia tak nak kehilangan kau lagi? Aku semakin tak paham. Sepanjang malam itu kau ceritakan tentang mia, tentang kau, tentang hubungan korang yang kononnya sudah tak bahagia, tentang perasaan kau, tentang rasa kecewa kau, tak apa, aku sedia mendengar semua cerita kau satu persatu tanpa banyak memberikan komen. Aku sanggup bertahan melawan rasa mengantuk demi kau. Kau menangis dan aku pun menangis. Kita menangis bersama-sama dengan cerita sedih itu. Kita akhiri perbualan itu setelah kau penat dan rasa mengantuk, setelah kau rasa puas dan lega dangan meluahkan semua perasaan kau pada ku malam itu. Di akhir perbualan itu, kau tanya lagi pada aku sama ada nak couple dengan kau lagi atau tak, aku jawab beri aku sedikit masa untuk aku fikir buruk dan baiknya. Bukan aku tak sudi atau aku dah tak sayang kau lagi, tapi aku cuma perlukan masa untuk berfikir. Tapi kau jawab kau sanggup beri aku masa untuk itu, kau tak kisah akan tu. Kau kata lagi,, ambillah sebanyak mana masa yang aku nak asalkan jawapan itu adalah positif. Aku hanya tersenyum dan memberi salam sebelum mengakhiri perbualan itu.
         Pagi itu, satu mesej good morning datang dari kau. Aku terharu. Hari itu kita berhubung lagi, maksud aku kau hubungi aku lagi. Kita bercerita tentang kehidupan seharian masing-masing. Aku katakan padamu yang aku hidup sendirian semenjak kau tinggalkan aku setahun yang lalu. Kau hanya tertawa. Kau kata kau tak percaya, kau kata “ tak kan lah awak tak pernah couple lagi selepas kita putus dulu? Kan awak dah masuk kolej, tak kan tak ada sesiapa yang awak suka? Mesti banyak lelaki yang lebih hensem dari saya, awak tipu ni,” aku hanya ketawa. Dia jadi pelik kenapa aku tertawa. Buat apa aku bohong? Apa yang aku dapat kalau bohong? Aku dah agak kau tak kan percaya. Kau nak tahu kenapa? Aku tak pentingkan rupa yang hensem atau sebanyak mana harta dia, yang aku nak hanyalah kau, kau! Aku masih sayangkan kau, bagaimana aku boleh pura-pura sayangkan orang lain? Jujur, memang ada seorang dua yang nak couple dengan aku, tapi aku yang tak nak, sebab aku hanya nakkan kau.
         Malam itu kau telefon aku lagi, kita berbual-bual seperti biasa, dari hal semasa sampai ke kehidupan masing-masing. Aku kirimkan salam untuk makcik. Mak kau maksudnya. Kau kata kau rindukan aku, kau rindu nak kene marah dengan aku, rindu nak kene membebel dengan aku. Rindu dengan sikap tak kisah aku, rindu dengan sikap aku yang keanak-anakan, rindukan semuanya tentang aku dan tentang kita yang dulu. Aku tahu, kau masih mengharap tapi tak nak memaksa aku sebab kau dah bagi aku masa. Benarkah kau rindukan semua tentang aku? Bukan dulu kau sendiri yang kata kau bencikan segalanya tentang aku, kau bosan segalanya tentang kau, kau benci dengan sikap aku yang suka marah-marah, kau bosan dengan sikap suka membebel aku, kau bosan dengan sikap tak matang aku, kau rasa aku tak sesuai dengan kau. Aku masih ingat lagi setiap apa yang kau kata pada aku dulu. Kau kata mia lebih baik, dan kau kata lagi, kau dah lama sayang mia, sejak kita belum bertemu. Kau kenal mia sebelum aku, dan kini mia sudi couple dengan kau, dan pastinya kau takkan sia-siakan peluang yang ada untuk bersama-sama orang yang kau sayang. Atau....aku yang salah dengar? Tidak!! Aku yakin aku tak salah dengar.
         Hari minggu itu kita keluar bersama-sama, kau bawa kau tengok wayang, jalan-jalan dan makan. Aku sangat terhibur, aku merasa kalaulah masa terhenti seketika, hanya untuk kita berdua, alangkah indahnya. Masa tu, kau kata kau paling suka tengok cerita ganas, tapi mia pula suka tengok cerita romantik, kau kata, korang sering berbalah dalam memilih filem yang nak tengok. Akhirnya kau orang putuskan untuk pergi makan sahaja, tak jadi tengok wayang. Selalu begitu katanya. Hahah aku hanya ketawa sahaja, tak tahu apa yang perlu aku komenkan. Kita jalan-jalan lagi, kebetulan kita lalu depan kedai aiskrim. Aku ajak kau makan aiskrim dan kau bersetuju, kau kata dah lama tak makan aiskrim dengan aku, kau kata lagi, kau masih ingat lagi yang aku suka sangat makan aiskrim, terutamanya perisa strawberry. Oh! Ingat lagi kau rupanya. Kita sambung berjalan-jalan sambil makan aiskrim, kau cerita lagi yang mia tak suka makan aiskrim, takut gigi rosak katanya. Aku tersenyum Cuma. Kau cuba bandingkan aku dan mia. Tentulah kami berbeza, bagai langit dan bumi, hahaha,,. Petang itu, kau bawa aku ke pantai, pun kau kata, aku ingat lagi yang aku suka pantai, kau kata, kau masih ingat lagi segala kenangan-kenangan indah kita dulu, dan kau beria-ia ingin buatkan aku gembira macam dulu lagi. Simpan kenangan kita.  Kita jalan tepi pantai, main air, aku percikkan air laut pada kau dan kau pun sama, akhirnya kita sama-sama basah kuyup, aku gembira. Memang aku dah lama tak pergi pantai, sejak kita berpisah, aku sendiri dah lupa pada apa yang aku suka dulu. Setelah penat main air, kia duduk di atas batang kayu yang sudah patah, tanpa sedar kau kata mia tak suka pantai, takut gelap katanya. Ah! Mia lagi. Sebelum maghrib, kita pulang, kau hantar aku balik ke rumah. Dalam perjalanan, kau kata kau sangat gembira hari ini, kau kata lagi, kau dah lama tak segembira ini. Bohonglah, kau tak pernah bahagia dengan mia ke? Ah tak pula aku tanyakan itu, biarlah, aku malas nak hancurkan mood gembira dia itu.
         Kira-kira sudah seminggu kita berhubung, tapi aku sedar aku masih belum buat keputusan, sedangkan aku masih tak tahu apa keputusan yang bakal aku buat. Dan aku juga percaya, lambat laun kau pasti akan bertanya tentang itu. Tepat sekali telahan aku itu, malam itu kau ajak aku makan malam bersama di luar, aku hanya mengenakan t-shirt berwarna kesukaan ku, merah dan seluar jeans longgar. Tepat pukul 8 malam, kau sampai di depan rumah aku, kau pakai t-shirt putih tanpa kolar dengan sedikit corak abstrak warna merah. Hmm, t-shirt yang pernah aku hadiahkan pada kau dulu sempena hari lahir kau dulu. Baju kesukaan kau katanya. Malam itu, kau bawa aku ke tempat kegemaran kita dulu. Malam itu terasa sedikit kelainannya, sedikit romantik dengan sebatang lilin di tengah dan meja yang di tempah di hujung dan jauh dari orang ramai, dari meja ini, kita boleh tengok laut dengan jelas. Selepas makan, kau tanya aku tentang keputusan aku. Dan aku hanya diam.
“ sarah, saya rasa masa yang saya bagi sudah cukup untuk awak buat keputusan, dan saya harap awak sudi kembali pada saya. “
“ shah, mungkin awak marah dengan apa yang bakal cakap ni,tapi saya nak awak tenang dan cuba fahami saya”
“ maksud awak, awak tak sudi nak kembali pada saya? Begitu?”
“ look, dengar sini, kalau awak tanya soalan ni setahun dulu, dengan senang hati saya terima, kerana saya sayang awak, bukan maksud sekarang saya dah tak sayangkan awak, sampai sekarang pun rasa sayang saya pada awak tak pernah kurang sedikit pun. Tapi..”
“ tapi apa sarah? Apa? Kan senang awak cakap awak tak sayang saya lagi dari awal? Kan senang, tak payahlah kita bazirkan masa keluar bersama. Tak kan awak tak terkesan langsung dengan apa yang saya dah lakukan untuk awak seminggu ni? Saya dah threat awak dengan sangat baik dengan harapan awak sudi kembali pada saya. Tapi apa? Apa balasan yang saya dapat?  Awak ingat saya apa? Tempat awak nak bermain? Macam tu? Awak sia-siakan peluang ni, peluang awak tak dapat dulu, bukankah awak nak kita kembali bersama dulu? Kenapa?”
Aku terpempan mendengar kata-kata kau, kau tak pernah cakap dengan aku dengan suara macam tu dulu, kau tak pernah marah aku dulu, kau tak pernah tengking aku dulu, tak pernah herdik aku macam ni sekali, kau malukan aku depan orang ramai. Kenapa shah? Dan,,, aku ni nampak macam terhegeh-hegeh dengan cinta kau sangat ke shah?
“ awak tak pernah macam ni dulu,”
“maksud awak?”
“ awak tak pernah marah saya dulu, awak tak pernah tengking saya, tak pernah herdik saya macam ni sekali,buat saya malu depan orang ramai, awak dah berubah, memang semua orang berubah, tapi kenapa sampai macam ni sekali awak berubah? Saya tak boleh terima ni, awak tak ikhlas shah, dari dulu awak tak pernah ikhlas dengan saya.awak Cuma jadikan saya medium untuk balas segala apa yang mia buat kat awak. Awak bencikan dia, awak marahkan dia, tapi saya yang awak maki, saya yang awak lepaskan segalanya. Awak kata awak sayang saya dan menyesal tinggalkan saya dulu sebab mia, awak kata awak nak mulakan hidup baru, buka buku baru dengan saya, tapi apa yang saya perasan, sepanjang kita keluar, awak asyik berkata tentang mia, semua mia, mia itu, mia ini, awak ingat saya tunggul? Tak ada perasaan? Sampai saya terfikir saya yang bermimpi yang awak nak couple dengan saya. Kalau betul awak nak kita couple balik, kenapa awak tak cuba untuk jaga hati saya? Awak sendiri tahu yang saya cukup terluka dengan apa yang awak buat pada saya dulu, kalau saya terima awak sekarang, mungkin suatu hari nanti awak tinggalkan saya lagi macam dulu, demi mia, dan saya kehilangan lagi,dan tentu itu sangat tidak adil untuk saya. Saya tak nak couple yang hanya nak buat saya sakit hati. Saya tak nak kecewa lagi, saya cukup serik dengan semua tu. Awak sedar tak yang awak tak ikhlas dengan saya?? Sedar tak yang awak tak adil dengan saya?”
Aku tak mampu lagi untuk menahan air mata dari terus menitis. Aku menangis lagi. Puas rasanya dapat luahkan perasaan macam ni, lega rasanya dada aku ni, aku menangis dan menangis lagi di hadapannya. Aku dah tak peduli lagi apa yang orang lain akan cakap, aku tak peduli tu, kerana ini masalah aku, kehidupan aku. Shah ku lihat sedang terkulat-kulat di depan aku, mungkin masih tak percaya tentang apa yang aku katakan tadi atau rasa bersalah. Akhirnya dia menghulurkan tangan mengelap air mata aku. Sama seperti yang pernah dia lakukan dulu, ketika aku sedih. Dan aku rasa tenang di perlakukan seperti itu, terasa macam aku dilindungi, rasa selamat. Tapi,, adakah dia ikhlas? Aku minta maaf dan segera berlalu, aku pinta agar tidak menghantar aku pulang untuk hari ni, biarlah aku tenang dulu. Aku minta dia fikirkan dulu sedalam-dalamnya tentang apa yang dia inginkan sebenarnya, aku atau mia. Dan kalau mia, aku ikhlas untuk mengalah, kerana bagi aku, cinta tak boleh dipaksakan. Aku akan rasa gembira jika dia pun gembira. Senyuman shah sudah cukup untuk aku rasa tenang dan yakin yang shah bahagia. Dan jika dia tetap memilih aku, aku minta dia benar-benar ikhlas terhadap aku kerana aku pernah terluka dengan perbuatan dia suatu ketika dulu. Aku tunggu keputusan kau. Apa pun keputusan yang kau buat, aku terima dengan reda dan ikhlas... dan pastinya kisah ini ada sambungannya...

Ahad, 6 November 2011

kau jelez??
aku benci doee.. aku geli kat kau doe..
sumpah!!!

Jumaat, 4 November 2011

tibe2 aku rasa menyampah dgn kau..
muak rasanya.. hahahaha
dan aku baru sedar yang aku ada habit nudah bosan kat laki2
jahat kan aku??
ta kesah lah kan..
mungkin sebab aku masih berharap pada dia..
ntah la.. mungkin aku memang begini..
sumpah.. aku geli gila kat kau.
mak..
hari ahad nanti hari raya haji..
tapi mak takda. lain rasanya..
pastu selasa depan ain da exam..
pon rase lain sebab mak takda..
mak takda nak bagi ain semangat lagi..
ain rindu mak sangat2...
kalau masa kembali semula..
banyak benda ain nak buat
banyak benda ain nak cakap..
tapi.....
tu pon kalau masa kembali semula.
bila ain berpeluang ada mak lagi...
ain anak mak yang jahat.
ain rindu kat mak sangat2..
:(

Khamis, 3 November 2011

ain rindu kat mak..
lagu ni dan doa ain tujukan untuk mak..
DAN 

Isnin, 31 Oktober 2011

mak..
dah lama ain ta cakap dengan mak... hari ni ain nak cakap dengan mak..
mak.. sekarang dah minggu study week.. bermakna minggu depan da final..
mak doakan ain eh??
ain takot la mak.. cmne kalau ain ta lulus??
ain takot mak..
mak.. ain rindu mak.. kalau mak masih ada sekarang.. apa kabar sekarang??
lame rasenye ain ta balik rumah.. dulu mase ain jarang balik rumah. mak rindu kat ain tak mak??
ain rindu kat mak.. tp ain tak pernah ckp kat mak dulu.. jaht kan ain??
mka.. ain rindu kat mak...
rindu sangat2..
satu perkara yang aku buat hari ini ialah aku keluar dengan dia..
hebat ta aku?? sengaja mencari masalah.. hahaha. bukan salah aku.. lelaki tu yang salah...
bukan aku pon.. hahaha jahat ke aku ni??
mungkin laa.aku tahu dia kawan aku punya. tapi aku keluar atas nama kawan kan??
cume dia jek yang nak aku jadi skandal dia..
kesiankan aku??
sekadar skandal... hahaha. bodohnya rasa aku ni. dan aku berharap aku tak
akan mempunyai sebarang perasaan kat dia..
biarlah.
sebab aku bukan tipe ambil milik orang lain..
tu jek..

Ahad, 30 Oktober 2011

salah ta kalau aku bermainmain dengan perasaan orang lain??
mestilah salah kan? hahaha
tapi nak buat macam mana?? aku sendiri tak pasti dengan perasaan aku..
yang aku pasti, aku terkilan dengan apa yang aku dah tahu..
namun ape lagi yang dapat aku buat.'segalanya dah tertulis macam tu..
mungkin aku memang tada jodoh dgn dia..
nak wat cmne kan?

mood : kesedihan melanda (tibatiba)

Jumaat, 28 Oktober 2011

konvo.. aku bila??

tengah musim konvo kan??
esok hari konvo beramai2 untuk KPM dan KM kat PICC
aku baru nak pergi.. tp ta berpeluang.. huk3 maksud aku ialah.. pergi untuk buka jualan kat sane..
hahaha..
cakap pasal konvo... sape yang taknak kan??
sape yang ta teringin.. aku pon pasti??
tapi aku bila???
kalau ada rezeki,, kurang lagi dua tahun aku dah boleh grade insyaALLAH..
mudahmudahan.. grade dgn cemerlang seperti apa yang arwah mak aku nak dulu..
aku harap sangat..
aku teringin sangat,,..
lepas grade dip aku nak buat ape ek??
maybe kerja cari pengalaman dan kumpul dulu kot.
aku pon tak pasti.
kat mana arah tuju aku lepas grade nnt?
maybe port mybe manufacturing kot..
maybe manufacturing jek kot..
aku taknak masok port lagi,..
aku tak suka masok port even gaji dia besar pon.
sape kate keje kat manufacturing tu gaji rendah??
manufacturing pon melibatkan logistics jugak kan??
jgn korang ta tahu..

Rabu, 26 Oktober 2011

because..

THE LOVE <3 that you give is a FAKE!!!!

Selasa, 25 Oktober 2011

semalam tiba2 jek lauk aku sama dengan kau. aku tak bermaksud pon nak sama dengan kau.
aku cuma tak da pilihan nak makan apa.
kenapa mesti pertikaikan ape yang aku makan?? dan aku taknak pon makan lauk tu sebenarnya..
kenapa??
aku cuma nak makan makanan yang mak aku makan jek. ta lebih..
aku cuma nak makan sambal goreng yang masin yang mak aku selalu buat tu. aku cuma nak makan lauk yang mak aku masak dulu.
aku cuma sempat makan sedikit lauk terakhir yang mak aku masak dulu..

Ahad, 23 Oktober 2011

dia leaderr.
dia atlet..
jd siapa dia???
aku ingat dia lagi..
boleh ta kalau aku nak doakan kesakitan tu untuk kau pulak?
kenapa??
sebab kau pon doakan kesakitan tu pada kehidupan aku..
dan aku sangat sakit..

Sabtu, 22 Oktober 2011

mak.. dia lelaki yang baik.. ain suka kan dia.. tp ain rase ain ta layak untuk dia. sebab ain jahat.. mak..
tapi ain suka dia. sebab ain rasa dia takkan buat ain sakit hati lagi. dia takkan buat ain nangis lagi...
tapi.. tak mungkin ain boleh dpt dia.. sebab dia pon masih sayang awek lame dia.. macam mana dengan ain mak?
ain cume sukekan dia...

Jumaat, 21 Oktober 2011

Rabu, 19 Oktober 2011


comel pulak aku tengok budak kecik ni.. btw.. td mase aku dok lepak kat balkoni mase nak sidai kain td.. aku terdengar bising2 dari blog kediaman lecturer.. dga budak lari2 sampai kat blog sebelah.. aha.. dorang nak pergi mengaji kat blok sebelah.. memang tiap2 mlm macam tu. tibe2 aku teringat mase zaman aku kecik2 dulu.. aku belajar mengaji kat kampung aku. aku panggil makcik MAKTON.. dia lah yang ajar aku ngaji....
mase tu aku ngaji kat situ dengan jiran aku.. soo..setiap malam, mak aku dgn mak dia akan jln kaki amek kitorang.. jgn terkejut.. dkt jek rumah dia ngan rumah aku. aku boleh jln sendiri. tp mak aku juz risau sebab jln tu gelap. takda lampu jln mase tu.. sekarang pon takda lagi. tiap2 mlm macam tu.. sekarang.. aku dah besar.. mengaji sendiri2 jek..
                dan aku teringat mak aku.. ari ni genap dua bulan mak aku takda.. (19/10/2011)
dan pada hari ni jugaklah aku demam. aku nak ngadu kat sape lagi?? aku rindu mak aku...
bila mak nak balik ni?

Selasa, 18 Oktober 2011

pernah satu hari itu..
ain bangun pagi.. tp lmbat.. ain rase pelik sangat... sebab rumah senyap jek.. ain fikir mak tak balik lagi ke? mak pergi ngeteh lama sangat ke?? ke cikbedah tinggalkan mak lagi?? tak baik kan cik bedah tu.. ain bangun, ain cari mak kat dapur. ain tgk ikin, dia tidor lagi.. ain nak panggil, tp mulut ain tak terbuka. terkunci..
ain duduk kat dapur lama2.. ain pikir... baru ain ingat.. mak dah takda..
ain baru sedar mak dah tinggalkan ain.. mak dah tinggalkan ain selamanya.. lame ain berteleku kat lantai.
ain pandang lantai.. ain tgk lntai.. ain nangis.. ain tahan2 air mata tu. tapi dia taknak berhenti.. penat ain tahan..
tp dia taknak berhenti.. ain teringat.. dulu mak selalu pergi ngeteh dgn kawan2 mak lepas balik masjid lepas subuh.. mak selalu beli kan roti canai untuk ain dgn ikin.. harihari mak beli benda yang sama. ain makan jek.. tp kdgkdg ain nak juga mkn makanan yang mak buat.. macam jemputjemput kentang.. sedappp.. lepas tu esoknya mak pon buat.. ain mkn bnyk2. ain suke. sebab besar dan banyak isi. tapi hari tu. ain bgn pagi, mak takda. roti canai pon takda.. ain pon tak dengar mak jeritjerit suruh ain bangun.. senyap jek rumah rasenye. sunyi sangat... pagi tu ain fikir, ain nak masak ape?? ain nak mkn jemput2. ain buat la. tp ta jd.
ain ta tahu kenapa bole tak jadi.. ain sedih.. ain benci.. ain nak makan jemput2 yang mak buat lagi..
tapi aku tak dapat rasa jemput2 mak lagi..
sebab mak da takda..


ain rindu mak...

Sabtu, 15 Oktober 2011

aku merindui seseorang..
tp aku tak tahu nak ungkapkan macam mana..
aku tak mampu nak luahkan..
aku rindu pada orang jauh..
sangat jauh..
aku tak mmpu nk luahkan aku rindu dia...
dia jauh pada aku..
sangat jauh..
apa yang aku mampu lakukan..
sampaikan rindu ku pada ALLAH..
dan sedekahkan alfatihah untuk ibuku tersayang..
ain rindu mak..
ain tak janji.. tapi ain akan usaha jadi yang terbaik macam apa yang mak nak dulu..

AIN RINDU MAK

Jumaat, 14 Oktober 2011

Rabu, 12 Oktober 2011

mak.. ain tak nak berharap.
sebab ain tak kenal siapa dia.
dan dia pon tak kenal siapa ain..
tapi bila dah macam ni.. ain nak nangis mak...
ain tak nak hubungan kitorang jadi sedingin ni..
ain tak nak..
tapi ain tak nak berharap..
sebab ain tahu.. ain tak setaraf dia..
ain tak nak berharap mak..
ain tak nak..
ain tak nak menangis lagi.. ain penat..
kalau dia betul2 bukan tercipta yang terbaik untuk ain..
ain harap dia pergi jauh2 sebelum hati ain makin sakit..

AKU TAK NAK BERHARAP

wordless wednesday 04

tipu...

Selasa, 11 Oktober 2011

bermainmain dengan hati dan perasaan aku..
nah!!
rasakan kau!
tendangan maut aku..
apa yang aku nak tunjuk kat sini cuma cincin kat jari aku tu..
cube zoom..
mesti nmpak..
kat cincin tu ada ukiran nama
nak tgk ta??
jap..
kat situ ada tulis
eca <3 fizie..
masalahnya kat sini ialah,, sampai bila aku nak pakai cincin tu??
sebab antara aku dgn dia dah tada pape 
dgn dia..
cple cincin pon dah hilang
tp aku masih sayangkan dia lagi...

mungkin aku akan buang cincin ni
bila aku betul2 yakin
yang hati aku dah jadi milik orang lain..
aku takot..
mcm mane kalau aku mempunyai perasaan terhadap lelaki lain??
bagaimana dgn jnji aku dulu??
untuk tunggu dia/??

Isnin, 10 Oktober 2011

nak sedapkan hati
tak salahkan menipu???

Ahad, 9 Oktober 2011

aku dah tak boleh tahan lagi...
sakit rasanya aku tahan...
aku terlalu rindukan makk aku
akhirnya aku nangis lagi..
sekian lama aku tahan agar tidak menangis..
aku menangis lagi..

kadangkadang aku masih anggap mak aku ada lagi..
masih tunggu aku kat rumah...
tapi sedar..
mak aku dah takda..

Sabtu, 8 Oktober 2011

makk..
td ain pergi kote..
seperti biasa,, mesti lalu airtawar kan...
mcm selalu jugak.. ain tgk rumah kite dr luar
ain rindu rumah.. makk
ain rindu mak...
ain nak balik..
ain nak balik mak ada.
boleh?
mana makk???

Rabu, 5 Oktober 2011

wordless wednesday 03


juzz crying.. im missing someone..
mak..
ain nak nangis boleh??
ain rindu lah kat mak...
ain nak mak...
mak.. balik lah... ain rindu kat mak..
balik lah mak..
ain rindu kat mak...

Selasa, 4 Oktober 2011

mak...
ain rindu mak...
mak balik laa...
ain nak mak...

Isnin, 3 Oktober 2011

hahaha... kejam ke aku tanya soalan tu dengan buat muka tada perasaan???
sampai dia terkontangkanting nak jawab. sebab takot buat aku ingat balik benda tu..
sampai dia pikir dia tak patot timbulkn hal tu atau cerita pasal tu lagi..
sebab takot aku ingt lagi dan sedih lg.

tp jgn risau la korang... korang sentuh atau tak..
ungkit atau tak.
aku tetap ingat benda tu,, aku tetap sedih dengan benda tu..

makk.. ain rindu sangat.

Ahad, 2 Oktober 2011

mak... ain baru balik dari semenchu..
ada program anak angkat homestay kat situ.... tapi ta best pon...
ain tak suka...
kat sane ain ada family agkat..
dia bisness roti canai...
tapi kan mak.. ain jus pggl dia pkck makck jek..
sedangkan budak2 lain mak ayah mak lah.. segala macam..
tapi ain janggal nak pgl dorang mcm tu..
mak nak tahu kenapa???
sebab ain hanya nak mak ain..
tapi mak jangan risau..
ain anak mak yang tabah..

Khamis, 29 September 2011

Gambar Bersama Patung Kesayangan

join contest?? dah lama kott ta..
hahahahahahaha...
tape lha.. aku pon ada teddy gak...
even kecik...
tapi dia ada sentimentel VALUE 
yang
SANGAT TINGGI..
sebab ni orang yang aku
sayang bagi..
aku ada banyak
tapi yang aku paling sayang
ADA dua..
satu
pakwe aku bagi (ex maksudnya)
lagi satu tada lakk..
bukan tada..
tp aku ta rase gambar tu sesuai nak 
upload kat sini..
dan teddy tu paling aku sayang..
sebab...
tu arwah mak aku yang belikan..
aku rindukan sangat dengan teddy tu..aku
ta boleh bwk balik kolej sebab tak muat nak 
masok beg..
dan aku nek bas eh g kolej...

tape lha... pape pon.. aku syg tedy aku.
aku nak tag sape ek?? aku tag : nana dan kakak meen

daa.... 
makk..
ain rindu mak lagii.. hari2 ain rindu kat makk. tapi mak jgn risau.. ain tak nangis pon.. macam yang mak nakk..
mak taknak ain nangis kann?? mak nak ain kuat kan?? ain kuat lah makk.. ain kan anak makk yang kuat..
mak jangan risau eh!!! ain cuma terlalu rindukan makk..
tapi ain rasa.. ain tak pernah jadi anak mak yang terbaikk.. memang macam tu kenyataannye kan makk??
makk,, ain rindu kat mak sangat... boleh tak makk balik lagi?? teman ain lagii..
mak.. seandainya masih akan ada lagi kehidupan selepas ini.. ain tetap nak jadi anak mak lagii..
betul mak!! ain nak jadi anak mak lagii..
astaghfirullah.. ain sedar ain tak patot cakap macam tu, sebab hidup kita hanya sekali..
ain sedar.. cuma ain terlalu rindukan makk..
makk.. mak doakan ain berjaya eh makk?? mak kan nak tengok ain berjaya dari dulu..
makk doakan ain tau!!!
ok lah makk.. ain nak buat keje dulu..
daa..
assalamualaikum..

salam dari anakmu yang rindu.. <3

Khamis, 22 September 2011

hari ni aku penuhi juga kehendak syamir.. dtg rumah dia.. dah lama juga dia ajak..
cuma... aku yang masih berkira2.. yela.. siapa yang tahan bila kita aku jumpa orang yang aku sayang dengan kekasih dia.. tapi kali ni aku kuatkan hati... hati orang perlu aku jaga melebihi hati aku sendiri.. memang begini sikap aku dari dulu..

ana..kekasih baru dia.. yang aku selalu dga pasal dia sejak dulu..
manis juga muka dia.. putih.. lemah lembut..
tapi ada yang membuatkan aku lebih tertarik padanya...
gelang manik2 berwarna merah ditangan nya...
dan terdetik perasaan ta sedap hati aku..
'' eh ana.. cntik nya gelang!!! warna merah.. beli kat mana??'' tanya aku sambil aku pandang syamir dgn seribu soalan..
'' gelang ni syamir yang belikan.. cntikkan??''
'' haah cntik.. akak nak bole??''
tiba2 handphone aku berbunyi..
maaf,, saya terpaksa ckp yang saya belikan gelang tu untuk dia. saya tak nak ckp yang gelang tu awak punya.. takot jadi gadoh.. sekali lagi maaf
ahh.. sudah aku jangka..
aku teros simpan handset dlm beg aku.
'' cntik la ana.. boleh akak pinjam kejap??''
gelang pon beralih tangan..
'' lain kali jgn tunjuk kat akak benda2 yang warna merah.. nt akak amek.. hahaha''
'' law akak nak... akak amek jela.. ana tak kesah.''
'' eh betol ke ana?? takpe ke?? kan syamir yang belikan untuk ana''
'' takpa... lagi pon ana tak suke la pakai benda mcm ni.. akak pon tahu ana mcm mane,, syamir pon sama.. tapi ana pelik kenapa dia beli juga benda yang ana tak pakai''
'' yeke.. mungkin syamir teringin nak tengok ana pakai gelang ta.. nmpak ayu sikit''
''merepek lah akak ni... ta pe la. akak amek jela.. ana taknak pon''
'' betol ni?? terima kasih ana'''

kalau kau tak kasi pon.. aku tetap akan ambik juga.. kau dah amik syamir dari aku...
kau nak amik harta aku juga?? kalau kau nak tahu.. gelang tu bukan syamir yang belikan kat aku...
tapi mak aku yang belikan.. soo.. jangan harap lah aku akan biarkan kau amik harta aku ni..
dan kau syamir.. aku tak sangka kau sanggup bagi harta aku pada dia semata2 takot korang gadoh..
sebab nak jaga hati dia???
hati aku kau tak pikir??

Rabu, 21 September 2011

his!!! ape kebangang lah kau nih!!
marah tol aku nih!!
fesbuk aku ta ley buka...
bangang tol..
ni pengalaman pertama aku dalam hal ni..
aku harap aku kuat.. aku tabah..
sebab benda tak semudah yang aku sangka..
sebab benda ni lebih kuat dari apa yang aku sangka...
aku harap aku lebih kuat dari apa yang aku sangka..
benda ni terjadi pada orang yang rapat dengan aku..
siapa sangka...
sungguh aku tak sangka.. aku cuma harap aku kuat..

Selasa, 20 September 2011

19/9/2011

hari ni genap sebulan mak pergi tinggalkan ain...
ain rindu mak...
aku taknak merintih..
sebab ain tahu tak baik..
pape pon...
ain sentiasa doakan kesejahteraan mak kat sane..

al-fatihah..

Isnin, 19 September 2011

tepukan gemuruh terdengar tanpa henti... mata tak lepas memandang ke pentas utama di hadapan.. bersusah payah aku sampai untuk berada di tempat paling depan. semua ni ku turutkan kehendak teman sebilikku..
kerana lelaki ini.. lelaki yang menjadi pujaan setiap pelajar perempuan kolej aku.. memang aku akui dia mempunyai raut muka yang cukup menarik dan suara yang merdu. aku tak nafikan itu..
tapi mata aku lebih tertarik untuk melihat ke tepi pentas.. seorang lelaki berpakaian serba hitam dan topi..
aku lebih tertarik kepada dia..

Selasa, 13 September 2011

'' kalau aku tak da lagi...
  korang akan ingat aku sebagai kawan yang BAIK atau JAHAT ?? ''

aku pernah tanya kawan2 aku soalan ni
semua orang terkejut dengan soalan ni
semua orang tak tahu nak jawab ape
semua orang marah aku sebab aku tanya soalan ni

hahahaha.. aku cuma terfikir...
bagaimana kalau aku tiada lagi...
kawan2 aku akan ingat aku ke tak....

tu jek... maaf..



Isnin, 12 September 2011

SPEECH???
aku cuba untuk lakukan yang terbaik...
berminggu2 aku cuba cari maklumat yang berkaitan..
ada di antara hari yang aku terpaksa mencuri masa sampai ke pagi..
semata2 untuk semua ni.
seminggu bukan masa yang pendek untuk aku hafal dan lancarkan setiap bait kata aku.
kerana aku HARUS lakukan yang terbaik kerana aku di antara insan terawal di sini..
aku cuba untuk lakukan yang terbaik... supaya apa yang aku cuba sampaikan di dengarkan oleh mereka semua.
sebab tajuk yang aku pilih bukan tajuk seperti kanak darjah 6. 
tapi apa yang terjadi ni sangat2 buat aku kecewa...
segala intonasi yang aku praktik segalanya hilang...
tergagap2 aku kat depan..
ada sesetengah ayat yang aku terlupa..
ada yang tersalah part.. !!!
arghh.. aku bencikan itu... aku cuma inginkan yang terbaik..
tapi entah lah... ramai yang cakap Ok.
Bagus. Tak gagap. Lancar...
tapi....
ah. mungkin betul apa yang dorang kata... aku terima jela...
aku mungkin dah buat yang terbaik.. dan aku juga harapkan yang terbaik untuk itu..

Ahad, 11 September 2011

mak.. ain rindu

mak.. ari ni da abis cuti.. ain da balik kolej da.. awal2 lagi ain da smpai....
buat apa ain duduk rumah lama2....
tak da pape kat situ.. ain rindu la kat mak.. rindu sangat2... ain nak sangat makan asam pedas yang mak masak..
ain rindu la kat mak..

Jumaat, 26 Ogos 2011

mak
esok kolej da cuti. semua budak sebok nak balik.
tp ain nak balik buat ape??? ain tada sape2 kat rumah..
ari tu kan ain ckp ain nak balik minggu ni.
ain ingat mak nak tunggu ain..
tapi mak tak nak pon tunggu ain..
malam ni dorang sume sebok kemas beg.
tp ain??? lebih sebok buat asgnment. memang la kebetulan nak hantar esok..
tu ain ngaku..
tp ain tak nak balik.. ain taknak raye pon...
ni pertama kali ain sgt2 bencikan raya.. ain ta rase pon raya best.
ain tak rasa pon ain bersemangat nak raya...
semua nya tu dah takda ape-ape makne bagi ain lagi..
mak...
ain rindu mak.... ain nak makan masakan mak lagi...
ain nak makan maggi mak masak lagi..
even maggi, mak masak tetap sedap..
ain nak sahur dan buka puasa dgn mak lagi.. ain nak raya dengan mak lagi..
mak tahu ta??
last ain dapat rasa masakan mak bile???
mase puase pertama ari tu.. ain suruh mak masakkn lauk..
tu pon sebab nik dgn ayu nak mkn mak masak lagi...
kalau ta... memang ain tak sempat rasa mak masak lagi..
ain rindu nak makan asam pedas mak masak lagi..
ain nak sangat2 makan asam pedas yang mak buat.
mak tahu ta?? dah dua hari ain sakit perut..
hari pertama sebab ain makan maggi
hari kedua sebab ain makan asam pedas..
ouh ya. mak tahu ta??? tahun ni ain hanya sempat sekali je sahur dgn mak... sekali je mak!!!
buka pon ain tak sempat..
ain terkilan sangat.. ain tahu ain bukan anak yang baik untuk emak..
sebab ain hanyalah anak mak yang pemalas...
ain rindu kat mak...
mak tak ingat kat ikin ke???
kesian dia mak.. ain tak tahu mcm mane dia kat rumah sorang2. takda sape nak ckp dgn dia..
mesti dia sedih kan??? ain tahu dia sedih..
ain kesian kat dia.. dia sorang2 kat rumah...
kesian kat dia mak... mak...
balik lah...ain nak mak..
ain rindu kat mak.. ain nak raya dengan mak..
mak... balik lah...

Khamis, 25 Ogos 2011

mak...
esok ain balik untuk ape?????
nanti ain raye untuk sape????
ain tak nak balik..
ain tak nak raye..
ain benci raye..
ain taknak

Isnin, 22 Ogos 2011

memang aku cuba untuk bersabar
cuba untuk redha
tapi ape yang berlaku cukup pahit untuk aku tempuh....
tarikh tu cukup buat aku ingt smpai bila2
tempat tu juga satu2ya tempat yang paling aku taknak pergi lagi walau apa pun jdi

korang tahu???

bila semua orang sibok kemas rumah..
bila semua orang tak sabar nak balik kampung..
bila semua orang beli kuih banyak2
bila semua mak akan membebel sambil terjerit2 pgl korang buat keje..
bila korang semua susah bangun pg-sahur tp nak cepat buka tanpa membantu mak masak
bila korang semua masih dengar semua tu..
aku kehilangan mak aku..
aku dah tak da mak lagi....
aku dah takda sape2 lagi...
aku YATIM PIATU kat dunia ni...
aku takda sape2 lagi..
aku taknak mnta bnyk2
satu jek yang aku nak..
aku nak mak aku lagi...

Jumaat, 19 Ogos 2011

awak rindu saya kan??

awak call saya gune fon kawan awak semata-mata nak cakap tu???
hahahahah. awak kelakar.
tapi saya suke. even sekejap. saya tetap hargai. saya tetap tersenyum.
even awak gune fon orang lain. saya tetap kenal suara awak...
hahahahaha. mesti awak rindu saya kan???? (saya tahu saya perasan) hahah
tak kesah la macam mana pon..
saya tetap suka...
saya harap awak dpt call saya selalu..
hehehehe

mood : senyum manjang

Isnin, 15 Ogos 2011

aku sedih bila teringat seseorang

bila aku dgar lagu raye lame2 buat hati tetiba sedih..
aku bukan macam mereka
yang mesra dgan ibu mereka.
boleh berkongsi segalanya dengan mereka
aku juga tak boleh berbual mesra dgn ibu dlm talifon
aku ingin tny khbar ibu aku
aku ingin melahirkan kebimbangan aku jika ibu aku demam
tapi semua tu tak terlahirkan..
semuanya kaku.
aku sayangkan dia..
SAYANG yang teramat3333.....
cuma dia sahaja yang aku ada dalam dunia ni..
tiada galang gantinya lagi....
hanya dia yang aku SAYANG..
yang aku mampu
doakan dia sihat sepanjang kehidupan dia.. kerana aku tak mampu zahirkan sayangku itu...
aku juga sedar aku tak mampu jadi anak yang terbaik untuk dia
aku juga sedar yang aku tak mampu penuhi impian dia
apa yang aku mampu cuma menggalas segugus doa ikhlas dari seorang anak
yang banyak menyusahkan semenjak aku belom mengenal erti kehidupan

ampunkan aku, anakmu bnyk berdosa..

dia meletakkan setinggi harapan pada aku


wanita ini meletakkan setinggi harapan pada aku untuk berjaya..
dan aku hanya mampu berdiam diri kerana tahu usaha aku tak setimpal dengan kejayaan 
yang dia harapkan..
aku cuba untuk lakukan yang terbaik
untuk tebus balik kata-kata mereka..
siapa kata aku tak boleh berjaya???


p/s : gambar ni aku ambil mase balik kolej cuti raye sem satu..


kuserah segalanya pada ALLAH

aku penat mencari yang terbaik untuk diriku
aku penat mengimpikan tentang segalanya
aku serahkan yang terbaik itu pada ALLAH
hanya dia saja yang tahu
yang terbaik untuk aku
aku sering saja nampak kebahagiaan mereka..
aku sering cemburukan kebahagiaan mereka..
aku teringin merasainya lagi...
sungguh aku inginkannya
tapi... dlm hati aku cuma ada dia...
dia yang kini bukan lagi milik aku
aku cuba untuk lupakan dia..
tapi aku ta boleh...
hati aku cuma ada dia...
tapi aku sakit bila dia bahagia sedangkan aku??
aku cuba untuk bahagia....
tapi bagaimana???
siapa pilihan yang aku ada???
kau kata aku bukan tak boleh lupakan dia.. cuma aku jek yang taknak lupakan dia.
cuma aku jek yang tak usahakan lupakan dia.. tapi aku takda pilihan.. kau kata aku bukan takda pilihan
cuma aku jek yang memilih... aku bukan memilih... cuma hati aku yang tak boleh paksakan
untuk aku sukakan orang lain. orang yang aku tak suke.
aku pon inginkan bahagia..
tapi aku penat..
aku penat untuk sakit hati
aku penat untuk makan hati lagi
aku penat untuk menangis lagi
aku penat untuk mengalah
dan aku penat untuk kecewa lagi
tapi kau kata aku bukan tak boleh nak bahagia.. kau kata aku cuma
tak tahu nak cari kebahagiaan macam mana atau takut kecewa lagi
atau aku tak boleh lupakan dia sebab aku yang tak nak lupakan dia
memang aku tak nak lupakan dia
aku nak tunggu dia sampai bila-bila...
aku sayang dia......
tapi aku pon nak bahagia...

AKU TETAP MENANTI PELANGI DALAM HIDUP AKU

Jumaat, 12 Ogos 2011

perbezaan antara AWAK dan DIA..

1. sebab awak bukan dia
2. sebab awak tak sama macam dia
3. sebab nama awak tak sama macam nama dia
4. sebab saya tak kenal awak, tapi saya kenal dia
5. sebab saya tak sayang awak. saya sayang dia
6. sebab bday awak tak sama dgn dia
7. sebab muka awak tak sama macam dia
8. sebab suara awak tak sama macam dia (walaupon sy ta pnh dga suare awk)
9. sebab awak gedik!! dan saya tak suke orang gedik selain dia
10. sebab awak tak tinggi macam dia

dan yang paling pasti. tak da siapa yang dapat gantikan tempat dia kat dalam hati saya..
dan juga saya tak sukakan awak...

saya tak bermaksud..II

dan sebab saya tak sukakan awak..

Khamis, 11 Ogos 2011

saya tak bermaksud..

ouh. maafkan saya awak.. saya tak bermaksud berperasaan seperti itu.
saya tak bermaksud untuk mentertawakan awak seperti itu.
saya tak bermaksud untuk memperlakukan awak seperti itu..
saya tak bermaksud untuk sekasar itu.
saya tak bermaksud untuk
saya cuma tidak bersedia. bukan !
saya cuma tidak suka.. saya tidak suka awak.
bukan kerana paras rupa awak.
bukan juga kerana siapa awak.
just.. hati saya dah tertutup untuk terima orang lain..
untuk berkawan pon dari awal lagi saya tak nak sebab dari awal dari awak tak jujur macam mana awak dpt no saya.
walaupon saya tahu, yang bagi no saya kat awak tu sepupu perempuan awak.
kawan saya sendiri.
saya tak salahkan dia.
cuma saya tak suka.
lagilagi bila awk ajak cple.
SAYA BENCI SANGAT!!!
saya tak suka tahu !!
maafkan saya..
saya tak bermaksud..
 =.=''

Rabu, 10 Ogos 2011

awak menari..

hahahaha.. awak menari macam pengguin dalam kelas..
kelakar !!! lucu !!! nampak comel.. hahahaha
saya penat ketawa dalam kelas.. hehehehe

Ahad, 7 Ogos 2011

sape nak header free by CIK TEMPE


HAHAHAHAHA.. tgk2 blog.. tetiba nampak sesuatu kat shout box yang menarik hati..
tros klik kat situ.. ya3.. memang menarik.. bg sape2 yang nak header free by cik tempe klik sini yeah..

1. kat header tu nak tulis ape ek??? haaa .. da tahu da... mule2 saya nak tulis.. 'DIARY PELANGI'
pas uh nak tulis ape ek?? ' diary ni kepunyaan cikk pelangi... pelangi kehidupan saya ' tu je !!! 
bole kan3???
2. saya tag kepada : cik aiai 
DONE !!!! 
thanx cik tempe.... luv you sooooooo muchmuchmuch

Jumaat, 5 Ogos 2011

thanks tu her,,,,

THANKS to her bcoz give them back for me..
iluvyou,,

Selasa, 2 Ogos 2011

Warna aura lambang karakter, peribadi anda

hari ni aku nak cerita pasal warna pulak... sedang tadi aku asyik terpikir nak cari tajok ape yang sesuai untuk dijadikan tajok public speaking aku tu.. then tetiba aku teringat pasal warna kegemaran aku tu : MERAH !!
then.. tetiba lak aku dapat idea nak buat tajuk WARNA DAN KARAKTER PRIBADI .... search punye lah search,, akhirnya tajuk ni warna aura lambang karakter , peribadi anda.... menjadi pilihan entry kali ini... nak buat tajuk speech pon aku ta yakin sebab ta da evident yang boleh kukuhkan speech aku tu.. haha
nak tahu ta ape yang aku dapat???
 jengjengjeng... SILA LIHAT DI BAWAH YERRR...



Warna aura tidak akan menipu siapa diri anda sebenarnya. Dalam psikologi sudah diakui bahawa setiap orang mempunyai keperibadian dan karakter tertentu.
Warna aura adalah bahagian dari keadaan diri seseorang yang membabitkan keperibadian, karakter, kesihatan dan kejiwaan.
Namun warna ini boleh berubah mengikuti keadaan diri seseorang. Warna aura berkenaan dapat dihuraikan di bawah:

Merah
Mengungkapkan aktiviti hidup dan melambangkan kemahuan atau kehendak yang sangat mendalam. Orang yang mempunyai aura merah seorang yang aktif, produktif, selalu memandang ke hadapan, tidak sensitif dan ego, pemimpin, suka mengkritik, mudah rasa tidak aman dan sentiasa fikir bahawa dia adalah benar. Ia turut melambangkan seorang itu suka bersaing, berani bertindak, tekad dan juga panjang akal.
Kebaikan mempunyai aura merah ialah mereka berupaya menjadi pemimpin dan mempunyai fokus yang jelas bagi mencapai tujuan.
Keburukan mempunyai aura merah adalah sukar bekerja dengan orang lain kecuali jika masing-masing mendapatkan apa diinginkan. Mereka ini suka bertengkar, ego dan kurang sensitif.

Jingga
Mengungkapkan kehangatan. Orang yang mempunyai aura berwarna jingga sukakan kesenangan duniawi, tentangan, berkhayal, membantu orang lain, menyendiri dan tidak suka di kawal atau di kongkong. Kebaikan mempunyai aura jingga adalah mereka dikategorikan sebagai mempunyai akal yang panjang dan kreatif. Selain itu mereka amat berani dan mempunyai kebolehan mengetahui siapa lawan dan siapa kawan.
Keburukan mempunyai aura berwarna jingga adalah terlalu mementingkan diri sendiri. Lazimnya mereka kurang suka hidup berkeluarga dan lebih gemar bersendirian.

Kuning
Mengungkapkan intelektual. Orang yang mempunyai aura kuning suka menyenangkan orang lain, sukakan humor dan membuat orang ketawa, suka mengambil risiko, seorang yang peka dan penuh prihatin, setia dan sukakan kebebasan.
Kebaikan mempunyai aura kuning adalah mereka suka bersukan, sangat prihatin dengan penampilan diri dan mementingkan kesihatan yang baik.
Keburukan mempunyai aura kuning adalah mereka agak pemalu sekiranya berada di kalangan orang yang tidak dikenali. Selain itu, mereka adalah orang yang suka memberontak dan tidak mudah berkongsi perasaan sedih dan juga masalah dengan orang lain.

Hijau
Mengungkapkan kesegaran dan ketenangan. Mempunyai pemikiran yang cepat, cemerlang dan pandai. Tidak suka diperintah, suka bersaing dan mempunyai personaliti serta penampilan yang menarik. Tetapi keburukannya adalah orang ini tidak sabar terutama ketika mendengar keluhan atau masalah orang lain. Keburukan mempunyai aura berwarna hijau ialah mereka ini terlalu agresif dan berpandangan bahawa semua orang harus bersetuju dengan pandangannya. Tidak cenderung untuk mengakui sesuatu kesalahan yang telah dibuat. Kebaikan mempunyai aura hijau pula mereka mempunyai keperibadian yang kuat dan jarang ada orang yang boleh lawan berdebat dengan mereka.

Biru
Mengungkapkan kesetiaan. Seseorang yang mudah memberikan perhatian kepada orang lain dan mahir berkomunikasi. Cenderung mengubah diri sendiri jika terdapat sesuatu yang tidak kena dengan dirinya. Seorang yang sensitif dan mempunyai naluri yang sangat kuat. dia dapat merasakan jika sesuatu akan terjadi.
Kebaikan mempunyai aura berwarna biru mereka mampu merasakan dan mengetahui apa yang difikirkan orang lain. Mereka ini juga mempunyai ramai kawan kerana mereka mudah disenangi oleh orang lain.
Keburukan mempunyai aura berwarna biru adalah mereka terlalu dramatis apabila ia berkaitan dengan soal cinta dan pandai memanipulasikan orang lain.

Indigo
Mengungkapkan sifat bijak yang amat mendalam. Seorang yang halus dan lemah. Mempunyai kulit putih dan pucat dan tidak suka keluar rumah. Mempunyai sifat keanak-anakan dan mempunyai perasaan yang peka. Kurang bertanggungjawab dan suka mengagungkan dan membanggakan diri sendiri.
Kebaikan mempunyai aura berwarna indigo adalah mereka mempunyai kekuatan mental yang sangat mendalam. Keburukannya mereka kurang pandai berkomunikasi dan suka menyendiri.

Ungu
Mengungkapkan spiritual atau kerohanian yang mendalam. Seorang yang dinamis dan berkarisma, mempunyai perasaan penuh kasih sayang dan mudah simpati. Selain itu, meminati muzik dan boleh dijadikan sahabat yang baik.


sebenarnya banyak lagi lah yang aku jumpa... tp ni je yang dpt aku kongsi.... selebihnya sila cari sendiri yek...

dan kelaskan lah di warna apa anda semua 


ILUVRED!!