Selasa, 15 November 2011

td berdiri..
termenung kat tempat sama
mcm malam tu
mase aku call dia malam tu...
mlm tu aku cakap aku nk g johor
dia cakap ok. elok2 jln
aku tanya dia sihat ta
dia cakap dia tak sihat sangat
semput dia kate
sesak nafas..penat angkat atap kat rumah jiran
aku cakap nape tak suruh ikin yang buat??
dia cakap ikin tak nak buat.
hmmm aku mengeluh..
aku suruh dia rehat2 jek kat rumah
tak payah buat keje
kan badannye tak sihat
aku cakap baru raye ta beli lagi
dia cakap beli je la baju..
dia pon tak sempat beli baju dia lagi.
dan hari ini..aku duduk kat tempat kat mana aku berdiri dulu
aku ingat lagi kali terakhir aku call dia
tu kali terakhir. bila esok pagi abang aku call cakap dia sakit..
dia sakit tenat..
kau tahu?? aku tak percaya dia sakit tenat sebab malam tadi aku cakap dengan dia elok lagi..
tak nampak pon macam dia tengah tenat..
takk. aku tak nampak
dan aku tak percaya.
aku tak percaya..bila aku jumpa dia aku nampak dia lemah..lemah sangat..
aku ingat dia sakit biase jek..
tapi..
tu kali terakhir dan masa tu
aku rase aku lah orang paling bodoh dalam dunia ni..
dan sekarang aku masih duduk lagi kat tempat yang sama..
aku rindukan dia..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan