Khamis, 25 Oktober 2012

AKU NAK EXTEND

putus cinta?
semua orang pernah putus cinta. aku pon.
semua org pernah rasa sakitnya putus cinta
semua pernah rasa sakitnya cinta beralih arah..
aku pernah. aku pernah rasa semua tu.
tapi extend belajar sebab putus cinta, aku tak pernah.
sebab aku rasa itu gila.
ya! gila. sebab aku susah2 sambung belajar, tak kan aku nak extend semata2
insan yang not worth for it.

bila kita menghukum. dia rasa kita tak memahami perasaan dia.
dia kata kita tak rasa sakit yang dia rasa.
siapa kate? semua orang pernah rasa tu.
aku pernah! berapa kali aku kecundang dalam cinta.
hingga sampai tahap aku taknak kenal lagi apa itu cinta.
tapi, aku tak terasa nak extend pon!

kau mungkin kata aku tak memahami.
ok! aku faham. ni tentang hati dan perasaan.
tapi. cinta dan perasaan itu memang tak boleh dipaksa.
memang!
kau mungkin akan kata aku tak pernah rasa bagaimana rasa sakitnya ditinggalkan.

kau salah. aku pernah rasa semua tu.
kau ada family lagi kan? kau ada parents lagi kan?
bagaimana kalau parents kau tinggalkan kau?
if kalau kau dah takda. aku rasa hidup pon taknak lagi.
itu lah yang aku rasa. masa aku tahu mak aku dah takda kat dunia ni lagi,
dunia aku gelap! malap! aku tak nampak ape dah. dunia aku kosong.
sekosong kosongnya. aku pernah doa supaya Allah tarik nyawa aku mase tu jugak.
sebab aku rasa aku tak mampu hidup tanpa dia. dan memang betul. aku tak mampu hidup tanpa mak aku..
tak sempurna, ouh! aku ingt lagi kau bahan aku sebab aku takda mak ayah lagi. tapi aku tak kisah.
sebab aku tahu kau macam mana.

kau buat semua ni untuk apa sebenarnya?
untuk tagih simpati? kau salah, sebab takda sape yang nak simpati kat kau..
mungkin ada.
siapa?
aku! aku lah orang yang simpati itu.
sebb tu lah aku buat entry KHAS untuk kau.

KHAS untuk kau yang extend tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan