Ahad, 6 Mac 2011

kisah satu hari....

Gosip aku???

Gosip liar?? Ape ni? Oh tidak,, tak mungkin lah rasenye,,, ape kes??? Aku ta pemes cam datuk siti nurhaliza pon na digosipkan,, tolong la, aku tak bersalah.. vouge gitu!!  Apesal korang gosipkan aku dengan budak tuh!!?? Apa yang menyebabkan kowang ley terlintas nak gosipkan aku dengan dia?? Ape seyh,, der,, wa ta gosipkan lu orang ttbe jek kowg na gosipkan wa,, ape kes,, ape cer ni der? Mamat tuh???! Huh ta la kot... aku ta da pape nan dia lah.. ape yang menyebabkan kowang na berminat na gosipkan aku neh?? Ta paham lah aku,,

Aku takot naik bas!!!!

Aku takut naik bas??? Sejak bile?? Aku pon ta pasti sejak bile.. yang pasti baru2 ni baru aku perasan yang aku takot naik bas.. cuba bayangkan anda masuk rumah hantu kat today’s mall ( seram sangat ke??) ta kesah lah.. yang penting aku takot.. pengalaman ngeri?? Ta da la kot,, tp aku pernah kene diri kat pintu bas.. bayangkan.. pintu bas beb!! Bukan calang2 tempat dia bagi kat aku.. pintu bas seyh.. kat tangga terakhir... time tu tuhan je yang tahu betapa seramnya aku masa tu.. rasa bas tu macam nak tergolek atau tumbang!!! Bayangkan kalau tergolek betul2.. aku lah orang pertama yang ...... fikir2 lah dan selamat beramal..

Turun kipmart??

Hah ni lagi satu cerita dan pengalaman aku nek bas na balik semalam.. ape kehe lah sorang bro neh.. dah la bas tu penoh dan sesak macam sardin tuna perisa ABC.. aku dengan pikul 2 buah beg. Apa?? Banyak sangat?? Ta la kot,, satu beg laptop aku,, satu lagi beg baju aku yang memang ta banyak isi pon dalam tuh... aduhai.. dah la aku tunggu bas siket punya lah lama.. penat.. kene berdiri lak uh. Memang aku yang pilih tok diri supaya senang na keluar nanti.. ada sorang bro ni punye lah ‘vouge’ dari belakang rela bersesak2 nak g jumpa drebar semata2 nak tanya boleh turun kipmart ke ta!!! Helo der.... atw 1 pon belum lepas lagi kau da tanya bole turun kipmart ke ta??? Masalah kau sebenarnya apa??? Aiseyh.. aku rasa macam na campak kau keluar bas!! Menyusahkan orang!!! Hoi der!!! Pe susa?? Sampai je kipmart ko tekan jela lonceng??? Benti lah dia nanti.. mangkuk ayun punye mamat.... sengaja na menyusahkan diri dan orang lain termasuk juga menyusahkan bangsa dan agama.(walaupun aku ta tawu ape kaitannye) agak2 mamat ni memang spisis orang gile kat uma aku neh!! Ta paham lah aku...  sudaa2.. penat bercakap akhirnya sampai gak aku ke rumah tercinta dengan selamat dan berjayanya.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan