Selasa, 5 Julai 2011

apa yang aku bayangkan

td ada meeting jap kat cafe .. aku dengan malasnya na turun . tp terpaksa turun.
dengan tabahnya aku redahnya je ape yang ada kat depan aku.
apa yang aku na ckap kat sini bukan tentang apa yang aku bincang , tp tentang sesuatu aku pikir .
dalam bnyk2 tugas dan ramai ahli, aku lebih memilih untuk duduk kat luar jek. memandangkan aku memang ta da mood na buat apa2 time tu. dalam duduk2 tu, aku nmpak kawan aku. ta payahla aku sebut nama dia kat sini. kang korang sibok lak na add dia kat 'mukabuku' tuh kang. apa kaitannya?? ada la kod siked2. hahaha .
ta da lah, aku juz ternampak dia jwab call dan bercakap dalam nada yang slow sambil tersenyum. siapa gerangan caller tu ek?? mestilah awek dia kan?? ta mustahil 2 ! aku yakin 200%.
bahagianya kan orang yang tga sibok berkapel2 bagai ni. jwb call senyum2. blas mesej senyum2. cakap pon sasul2. maklumlah, dalam hati ada taman.. sedap tak ingat. mesti mereka2 tersenyum sentiasa. tga bahagiakan.
aku pulak tga terfikir, tersenyumkah dia bila aku call dia. tersenyumkah dia bila aku mesej dia?? tersenyumkah dia bila aku komen status dia kat 'mukabuku' ? aku kah orang yang buat dia tersenyum ? sementelah aku bukan lah orang yang bersama dia sekarang ni . pasti bukan aku orangnya yang buat dia tersenyum sepanjang hari.
sakit ! mestilah rasanya sakit.. sakit kot rasanya bila semua tu bukan lah aku . bukan aku yang buat dia bahagia . buat dia tersenyum . jika dia milikku kembali, aku akan pastikan dia akan sentiasa bahagia , sentiasa tersenyum , sentiasa ingat yang aku adalah orang yang akan sentiasa buad dia bahagia..
tapi aku jelas. yang dia bukan milik aku . betapa sakit macamana pon.. dia bukan milik aku lagi.

 saya cuma teringat bagaimana awak tersenyum... bagaimana awak ketawa .. saya sukakan itu.. <3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan