Selasa, 5 Julai 2011

selamat datang kepada pelajar baru intake julai 11'

hari ni merupakan hari pendaftaran pelajar2 baru kat kolej aku.
kabarnye ada la dlm 300 students. tp aku sendiri ta pasti berapa ramai yang dftar hari ini.
aku selaku ahli PSN atau nama panjang Program Siswa Niaga dalam company KORABORESHON KAIZEN.
KORABORESHON bermaksud kerjasama dalam bahasa jepun. KAIZEN juga bahasa jepun bermaksud continuous improvement process. yang juga bermaksud bahawa syarikat kitorang akan proses peningkatan secara berterusan. means kitorang akan sentiasa buad yang terbaiklah. cuba tingkatkan lagi mutu syarikat kitorang. istilah kaizen ni aku belajar mase sem 1 dalam subjek OPERATION MANAGEMENT. mestilah dalam cos aku. DIPLOMA LOGISTIC MANAGEMENT. oh ! lupe pulak.. membebel2 punya la membebel, lupa plak aku nak cakap. semua ahli PSN diarahkan untuk membuat jualan sepanjang hari pendaftaran berlangsung. kali ni group kitorang berani mengambil risiko jual perkakas2 macam baldi, gayung, penyapu, rantai dengan mangga almari. ni semua kitorang dapat dari boss besar kitorang. ROY. dia la yang amek dari kedai bapak dia. lgi kitorang ada jual abc, cendol, nan banana split ! wah .. kelas gitu.. tapi aku tak tahu macam mana rupa semua tu. aku cuma membusykan diri jage kat kedai luar jek. yang jual hardware2 tadi.... hahaha tp alhamdulillah sambutan lebih kurang hangat laa. walaupun macam2 dugaan. dugaan kene maki pon ada. kene membebel pon ada. hahahaha tu semua benda kecik je kot. bole settle kan. hahahahaha.. tp aku tak sempat ambik gambar apa2. bukan banyak keje, cume aku yang tak berminat untuk amek gmbar..
tak kesah la ann..
dan akhirnya aku kelaparan sampai malam sebab aku nak beli mase tga hari tadi lauk dah habis. aku nak beli malam kedai tutup.
ta pe lah... diet plus jimat.. duit aku dah banyak yang habis..

nnnnnn aku nak tido. haha
daaa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan