Ahad, 17 Julai 2011

FENOMENA JUNIOR BARU DEKAT KOLEJ AKU

seingat aku minggu ni baru minggu pertama.. aku tengok ramai jugak junior baru menggunakan sistem LMS kolej semata2 na apply balik bermalam.. uit !!! baru 2 minggu kot kau kat sini.. dah ta sabar nak balik.. rindu dengan kampung halaman katanya...
memang la aku ni tada kampung halaman kan..
apa yang aku nampak hari ni, ramai juga ibubapa masuk kolej hantar anak2 mereka..
huii,.. jgn ckp lah kan... siap bawak satu family along masok kolej.. hah !! bila dah ramai yang hantar,, adala yang jadi kuli tlg angkat beg2 mereka yang gabak besar uh...
hey,.. siap ada yang dah siang berhanger. nampak baju dari butik kan...
aku bukan apaa.. kita dah besar kan.. dah masuk kolej. kita bukan budak2 sekolah lagi yang semuanya family yang uruskan.. kenapa mesti susahkan ibubapa hantar jauh2?? sedangkan esok mereka kene bekerja . ta penat ke dorang nanti?? aku bukan apa.. aku cuma nak dorang berdikari sendiri. esok2 cmne lau dorang terbiasa dibantu???
aku pon... susah beb aku nak balik.. rumah aku pon dekat jek.. aku pon rase susah nak naik bas bawak beg berat... bila bas penoh.. aku kene hempet2 dengan beg baju kirikanan.. aku bukan jeles.. aku cuma inginkan doarang berdikari...

(hakikatnya.. aku memang jeles bile dorang balik ada orang ambik.. aku ingat lagi mase hari pertama aku masok daftar.. yang hantar aku cuma KAK LONG dengan MAK tersayang aku jek.. sedangkan orang lain... satu family dia bawak...)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan