Sabtu, 21 April 2012

aku pernah mimpi. satu malam tu rumah aku sangat terang.
ramai sangat kat rumah aku mase tu.
rumah aku penuh dgn sedara mara. jiran2 aku pon ada.
sampai sedara jauh aku yang tak rapat yang tak pernah dtg rumah aku pon ada.
aku pelik..
aku nak bangun. tp aku ta mampu.
aku cuba cari mak aku. tapi tak jumpa..
yang aku nampak semua orang muka suram jek.
semua tga bace yasin...
aku pelik! aku cari mak aku lagi.
tp tak jumpa juga.
tetibe aku nampak mak aku terbaring kat ruang tamu. serba putih.
mak aku ke tu?? aku tak pasti sebab aku tak mampu nak bangun.
aku tersedar bile aku terdengar announcement dari masjid kampung aku pg tu.
aku keliru dgn ape yang aku dgar? knp nama mak aku yang disebut??
mak aku ada lagi lah.. belom balik dari masjid lagi..
aku bgn. kpale aku berat.. tp aku cuba juga.
tiba kat ruang tamu. aku nampak mak tgh baring.
aku pelik.. aku cuba ingat balik..
puas aku perah otak.
tap!! aku ingat..
baru aku ingat.
baru aku sedar..
mak aku dah takda..
aku dah takda mak lagi..
air mata aku menitis lagi..
mak dah tinggalkan aku..


mood : aku rindu mak aku. aku ingat dia mase tgh test td..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan