Jumaat, 8 April 2011

aku ni jahat kan??


BAWANG MERAH BAWANG PUTIH
okeh!! aku pon tak tahu la bile siri cerita ni keluar..
semua ni kerja makcik GOOGLE..
aku tak tahu pape,. 
cuba teka aku yang mana satu?? agak2??
okeh!! aku mengaku aku bukan BAWANG PUTIH,, sebab aku 
tak sebaik dia dan tak selembab selembut dia..
sudaa pastinye lah aku ni BAWANG MERAH kan??
tak payah cakap pon korang daa tahu.. terima kasih..

maafkan aku jika aku buat kau menangis, sekali lagi maafkan aku,, aku tak sengaja..
aku sendiri tak tahu benda ni boleh jadi macam ni..
sumpah!!!
pada sabtu lepas,, kolej kita ada buat satu event,,, dan kita terlibat dalam anjuran tu..
mase tu ada aku ada dapat panggilan talifon dari kawan aku. dia 
cakap dia ada kat sini. tapi sebelum tu aku dapat 12 miscall dari no yang aku tak 
kenal,, aku cuba lah call balik,,. rupanya kawan aku tulah..
dia cakap dia ada kat sini.. dengan perempuan tu!!
TERSIRAP darah aku time tu. maksud dia APA????
aku cari kau satu dewan.. aku tak jumpa kau..
aku cari mirul sekali,, pon tak da..
time tu baru lah aku perasan yang aku tak nampak kau!!
aku cari kau.,,.. aku tanya budak2 ni..
mereka semua tak nampak kau.. aku berlari2 kat tengah keramaian tu,,
aku tak peduli orang nak cakap apa.. yang penting aku mesti cari kau sebelum terlambat!!
nasib baik aku jumpa MAN,, kawan kita,, dia beritahu kau kat mana.
alhamdulilla.. tapi,,, err,,,nampaknya aku betul2 DAH TERLAMBAT!!
arghhh!! ni semua sebab fon aku yang bateri low menyebabkan aku terpaksa
offkan sejap.. arghh,,maafkan aku sebab tak dapat selamatkan kau,,..
maafkan aku..
 dari jauh aku nampak kau dengan AFIQ,,
kat bawah pokok,, aku nampak kawan aku tu,, belakang kau.. tapi,, aku tak nampak mirul pon!!!
ahh!! aku nampak dia kat depan!! dgn sorang perempuan!! aku pasti perempuan itu adalah
MARIA!! aku pasti,.. alamak,, kenapa benda ni boleh berlaku..
apa lagi yang dia nak?? aiseyh...
mase habis majlis tu,, ILA bg msj kat kau suruh balik dewan sekarang sebab nak kemas dewan.
tapi sebenarnya dah siap pon.. mase kau masuk dewan,, kau tak pandang kitorang pon..
kitorang panggil pon kau buat tak tahu,, kau terus jumpa WAN. 
kau duduk berdua dengan dia. apa yang berlaku??
apa yang kau tahu?? apa yang dorang buat kat kau??
aku nak tanya,, tapi aku takut.. aku nekad tanya WAN apa yang berlaku antara kau dengan dia..

aku : wan,, ina kenapa hari itu?? aku nampak macam dia baru lepas nangis.. dia ada masalah ke?? aku ada nampak mirul jumpa perempuan kat depan guard,, siapa perempuan tu???
wan : kenapa kau nak tahu??
aku : mestilah aku nak tahu,, sebab dia kawan baik aku kan??..
wan : kenapa kau tak tanya dia sendiri?
aku : bukan aku tak tanya,, aku dah tanya, tapi dia cakap tak da pape..
wan : kalau dia cakap tak da pape, means memang tak da pape lah kan?? kenapa kau nak risau sangat ni??
aku : mestilah aku kene risau... mesti ada pape yang berlaku antara mereka kan??? aku nak tahu pasal tu jek,,
lagi pun,, perempuan tu siape?? kenapa dia jumpa mirul??
wan : kau tanya jelah dia,, aku malas nak cerita..
aku : bukan aku tak nak tanya,, aku dah tanya, tapi dia tak nak cakap.. lagi pun aku takud nak tanya..
wan : kenapa pulak kau nak takud?? kau ada buat salah kat dia ke??
aku : ...
wan: sahabat yang baik tak kan buat sahabat dia sendiri nangis..
aku : .. maksud??

okeh!! aku jahat!!! aku buad dia nangis.. tapi tu bukan di sebabkan kesengajaan aku kan?? aku tak sengaja timbulkan perkara yang tak sepatutnya timbul.. aku tak sengaja kan??
aku buat macam tu pon sebab ape?? sebab aku sayangkan dia.. sebab aku tak nak tengok dia nangis..
memang dia nangis juga akhirnya.. mane lah aku tahu benda ni nak jadi macam ni.. yang perempuan tu gatal sangat datang jauh2 sebab nak jumpa dia nape?? bagi aku benda tu da settle malam tu juga.. walau apa pun yang berlaku antara mirul dan maria yang aku tak tahu,, sepatutnya mirul yang settle sendiri..
kenapa mesti libatkan ina?? dia tak tahu apa2,,dia tak salah apa2.. kenapa benda ni jadi macam ni...

'INA' maafkan aku.... aku tak sengaja buad kau nangis.. aku sayang kau.. aku buat macam tu pun sebab aku sayangkan kau.. aku tak nak kau nangis.. maafkan aku ina..
aku sedih dengan semua yang berlaku.. dengan kau yang aku lihat semakin menjauh dari aku.. dari kami,, 
kalau ada pun yang bersalah dalam hal ni,, itu aku,, BUKAN MEREKA.. salahkan aku sahaja,, mereka tak bersalah,,, aku yang bersalah..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan