Rabu, 20 April 2011

tabah sangat ke aku ni??

tabah ke aku ni??
baru aku sedar aku ni seorang tabah...
semua ni bila sorang dari classmate aku kate
dia ada masalah kat kpm ni, dia nak quit dari sini
dia cakap kat aku macam mana nak jadi setabah aku..
memang selama ni aku tabah ke??
aku pon pernah terfikir nak quit kpm sebab aku kehilangan kawan2 aku,,
bila kawan baik aku tak nak kawan aku lagi..
bila kawan baik aku merangkap kawan pertama aku di sini tak nak tegur aku sebab
masalah kecik,,
bila mereka cakap aku kene ubah perangai aku yang sebab ramai tak suka dengan perangai aku..
bila dia cakap budak kelas B ramai yang tak suka aku..
bila aku terfikir siapa budak kelas B yang aku rapat?? aku tak rapat dengan semua pon..
aku cuma rapat dgn dak2 tertentu jep,,
kenapa mesti cakap ramai yang tak suka aku??
bukan aku rapat nan dorang pon??
kenapa mesti macam tu sedangkan aku rapat dengan mereka dulu..
semua tu pahit sangat bila aku ingat2 kan balik..
sumpah!! aku pernah terasa semua tu teru sangat sampai aku rasa nak keluar dari sini.
supaya aku tak kan nampak dorang lagi..
aku nak lari dari dorang.. aku nak lari dari semua masalah aku..
frust sangat.. tapi aku sedar yang aku terpaksa kuat untuk semua tu..
aku nak tak nak terpaksa tempuh tu semua,, bila semua orang tak nak kawan aku lagi..
bila semua orang pinggirkan aku..
bila aku tak tahu apa salah aku sampai dia buat aku macam ni.
bila aku termangu2 sengsorang..
semuanya buat aku betul2 benci kehidupan aku sendiri,, sampai aku nak balik kawan2 lame aku dulu..
aku nak balik classmate mase sekolah dulu,,sahabat terbaik aku pipah dan fatin,,
sayang korang..
tapi aku kene sedar aku kene kuat hadapi semua tu,,aku tekadd dengan diri aku sendiri yang aku
boleh hidup tanpa dorang...dan akhirnya aku jadi macam ni,..
aku cuba untuk jadi pendiam,, tapi aku tak boleh..
diri aku memang mcm ni,, bising,,
selama ni aku tak pernah pon kate ape2 tentang perangai korang semua.
aku tak kesah pon macm mane nan perangai korang ann,,
tp ta pe la,, sume uhh da lame berlaku ann??
biarlha..
yang penting aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang ni..
terima kasih ye BELLA, IDAYU DAN NURUL AQILAH sebab sudi jadi kawan terbaik aku for this time being,,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan